INFO CĂLĂTORI

 

Informatii din circulaţie

Informaţiile din circulaţie sunt variabile, valabile doar pentru data şi ora solicitării lor. 

Nu ne asumăm răspunderea pentru eventuale pagube directe, indirecte sau circumstanțiale produse prin utilizarea acestor informații

În caz de urgenţe, apelaţi numărul european unic 112. Gratuit în orice reţea de telefonie

HARTA REŢELEI CFR

 

DIRECŢIA COMUNICARE ŞI RELAŢII EXTERNE

Serviciul Comunicare Mass-Media.................................................................Tel/Fax: 021.317.74.38; int CFR:122312/122905

 

 

 

 

INFORMARE DE PRESĂ

 

 

privind proiectul ”Modernizarea liniei de cale ferată București Nord - Aeroport Internațional Henri Coandă București

 

 

Bucureşti, 28 martie 2018

După cum se cunoaște există un studiu de fezabilitate, elaborat în anul 2008 pentru legătura feroviară între București Nord și Aeroportul Internațional Henri Coandă București (AIHCB).  Conform prevederilor legale, CFR SA a procedat la actualizarea studiului de fezabilitate, elaborat în anul 2008, și a publicat în SEAP în data de 01.03.2018 documentația de achiziție pentru revizuirea studiului de fezabilitate.

 

După finalizarea procedurii de achiziție publică și semnarea contractului de prestări servicii, Consultantul va finaliza până în decembrie 2018 analiza tehnico-economică pentru cele 4 variante posibile de conectare:

  • linie simplă neelectrificată, cu racordare din linia magistrală 700, cap Y Mogoșoaia care subtraversează DN 1 cu asigurarea gabaritului de electrificare, cu o stație c.f. situată în imediata vecinătate a aerogării AIHCB și Terminalul T1 al AIHCB,
  • linie simplă neelectrificată, cu racordare din linia magistrală 700, în zona PO Odăi, care subtraversează DN 1, cu asigurarea gabaritului de electrificare, cu o stație c.f. situată în imediata vecinătate a aerogării AIHCB și Terminalul T1 al AIHCB,
  • linie simplă neelectrificată, cu gabarit de electrificare, cu racordare din stația Balotești la Terminalul Plecări AIHCB.
  • varianta de traseu în sistem MONORAIL cu puncte de îmbarcare/ debarcare din PO Odăi și din imediata vecinătate a terminalelor de sosiri - plecări ale AIHCB.

 

Așa cum a declarat și directorul general al CFR SA, la conferința Transporturi și Infrastructură,  la nivelul direcției de specialitate din cadrul CFR SA se studiază ”in-house” și varianta de modernizare a PO Otopeni și a infrastructurii rutiere între PO Otopeni și AIHCB.

 

La sfârșitul anului 2018, CFR SA va putea prezenta factorilor de decizie și opiniei publice estimările financiare și soluțiile tehnice detaliate pentru cele 5 variante de realizare a conexiunii cu AIHCB. În funcție de costurile fiecărei variante și a soluțiilor tehnice se va decide asupra variantei alese precum și a soluției de finanțare (Fonduri UE – POIM 2014-2020, Buget de Stat, alte surse) și se va proceda la implementarea proiectului, cu parcurgerea tuturor etapele legale obligatorii pentru realizarea investițiilor.

 

Menţionăm faptul că, Ministerul Transporturilor și CFR SA tratează cu prioritate realizarea unei legături feroviare cu AIHCB și ca urmare va prezenta factorilor de decizie 5 variante la realizare a conexiunii, conform prevederilor legale.

...............................................................................................................................................................................................................................

Compania Naţională de Căi Ferate „CFR” SA- companie care administrează infrastructura feroviară publică - desfăşoară o activitate de interes public şi contribuie la libera circulaţie a persoanelor, mărfurilor şi a bunurilor în interiorul ţării şi peste graniţă, în condiţii ecologice, eficiente şi de siguranţă.

Documentul de Referinţă al Rețelei CFR

 

Document de Referinţă al Reţelei (DRR) este elaborat de CFR pentru a descrie serviciile pe care CFR le oferă clienţilor care doresc să opereze trenuri pe infrastructura feroviară administrată de CFR. 

 

DRR 2018        DRR 2019