17 mai 2022 – CFR SA a primit 19 oferte pentru Electrificarea și reabilitarea liniei CF Cluj Napoca-Oradea-Episcopia Bihor-Frontieră.

Timp de lectură: 5 minute

SERVICIUL COMUNICARE MASS-MEDIA…………….Tel/Fax: 021.311.70.80; int CFR:122312/122905

Nr: 1/5/371/17.05.2022

 

 

 

COMUNICAT DE PRESĂ

 

CFR SA a primit 19 oferte pentru electrificareași reabilitarea liniei de cale ferată Cluj Napoca – Oradea – Episcopia Bihor – Frontieră (166,2 km)

 

 

 

București, 17 mai 2022

 

Compania Naţională de Căi Ferate “CFR” SA informează că 19 operatori economici au depus oferte la procedurile de licitație deschisă pentru achiziţia serviciilor de proiectare şi execuţie lucrări de electrificare și reabilitare a liniei de cale feratǎ Cluj Napoca – Oradea – Episcopia Bihor– Frontieră (166,2 km),pentru creșterea vitezei de circulație la 160 km/h pentru trenurile de călători şi 120 km/h pentru trenurile de marfă.

 

În cadrul procedurilor de licitație publică, împărțite în patru loturi, au fost depuse următoarele oferte pentru fiecare lot, astfel:

 

Lot 1 Cluj-Napoca –  Aghireș– 5 operatori economici

1. Asocierea FCC CONSTRUCCION S.A., CCN ALTYAPI YATIRIMLARI VE INȘAAT ANONIM ȘIRKETI ANKARA SUCURSALA BUCURESTI, GÜLERMAK AĞIR SANAYI İNŞAAT VE TAAHHÜT A.Ş.

2. PORR CONSTRUCT

3.  Asocierea S.C. ALSTOM TRANSPORT S.A. ARCADA COMPANY

4.  Asocierea WEBUILD SPA – MILANO, SALCEF, IMPRESA PIZZAROTTI& C SPA ITALIA S.P.A.

5. YAPI MERKEZI İNŞAAT VE SANAYI A.Ş., MAKYOL INSAAT SANAYI TURIZM VE TICARET A.S

Valoarea financiară estimată: 1.505.138.213,54 RON, fără TVA

 

Lotul 2 Aghireș – Poieni– 4 operatori economici

1.    Asocierea ARCADA COMPANY, S.C. ALSTOM TRANSPORT S.A

2.    Asocierea FCC CONSTRUCCION S.A, CCN ALTYAPI YATIRIMLARI VE INȘAAT ANONIM ȘIRKETI ANKARA SUCURSALA BUCURESTI, GÜLERMAK AĞIR SANAYI İNŞAAT VE TAAHHÜT A.Ş.

3.    Asocierea WEBUILD SPA – MILANO, SALCEF SPA, IMPRESA PIZZAROTTI& C SPA ITALIA S.P.A.

4.    Asocierea YAPI MERKEZI İNŞAAT VE SANAYI A.Ş., MAKYOL INSAAT SANAYI TURIZM VE TICARET A.S.

Valoarea financiară estimată: 1.472.917.742,19 RON, fără TVA

 

Lotul 3 Poieni – Aleșd– 4 operatori economici

  1. Asocierea Railworks: ALSTOM TRANSPORT SA – ARCADA Company S.A. (lider de asociere)
  2. Asociere FCC CONSTRUCCION S.A. – GÜLERMAK – CCN
  3. Asocierea WEBUILD SPA – IMPRESA PIZZAROTTI& C SPA-  SALCEF SPA
  4. Asocierea YAPI MERKEZI INSAAT VE SANAYI A.S. – MAKYOL INSAAT SANAYI TURIZM VE TICARET A.S.

Valoarea financiară estimată: 2.168.599.348,22 Lei,fără TVA

 

Lotul 4Aleșd – Frontieră Ungaria– 6 operatori economici

  1. PORR Construct SRL – ofertant unic
  2. Asocierea Railworks: ALSTOM TRANSPORT SA (lider de asociere) – ARCADA Company S.A.
  3. Asociere FCC CONSTRUCCION S.A. – GÜLERMAK – CCN
  4. AsociereaDRUM Asfalt SRL șiZUE SPOLKA AKCYJNA
  5. Asocierea WEBUILD SPA – IMPRESA PIZZAROTTI& C SPA-  SALCEF SPA
  6. Asocierea YAPI MERKEZI INSAAT VE SANAYI A.S. – MAKYOL INSAAT SANAYI TURIZM VE TICARET A.S.

Valoarea financiară estimată: 2.418.935.784,51Leifără TVA

 

Obiectivul generalal contractelor este electrificarea și reabilitarea liniei de cale feratǎ Cluj Napoca – Oradea – Episcopia BihorFrontieră (166,2 km) pentru creșterea numărului de pasageri și a volumului de mărfuri transportate, precum și îndeplinirea următoarelor obiectivelor specifice:

 

creșterea vitezei de circulație la valori cuprinse între 120 km/h și 160 km/h pe întregul tronson;

modernizarea stațiilor (inclusiv haltele de mișcare)

modernizarea clădirilor stațiilor de călători, inclusiv construirea de pasarele şi/sau tuneluri pietonale, ridicarea nivelului peroanelor, în conformitate cu standardele europene în vigoare;

modernizarepoduri, podețe, repararea sistemului de drenaj, îmbunătățirea terasamentelor;

facilitățile pentru persoanele cu dizabilități;

montarea de panouri fonoabsorbante și/sau soluții alternative de reducere a nivelului de zgomot;

construcția drumurilor de întreținere de-a lungul căii ferate (unde nu sunt disponibile drumuri publice);

modernizarea instalațiilor de electrificare (25 kV) pe toată lungimea tronsonului;

maximizarea capacității de tranzit;

asigurarea interoperabilității prin implementarea STI, în special în ceea ce priveste sarcina pe osie (22,5 t), gabaritul de încărcare (C), lungimea liniilor din stații si haltele de miscare

instalații de centralizare electronică noi, în stații, și introducerea sistemului de siguranță ERTMS (ETCS nivel 2 + GSM-R);

modernizarea echipamentului de telecomunicații.

 

Prin modernizarea infrastructurii şi suprastructurii feroviare pe cele patru loturi, aferente liniei de cale feratǎ Cluj Napoca – Oradea – Episcopia BihorFrontieră (166,2 km), se vor asigura condiţii tehnice pentru circulaţia cu viteza de 160 km/h pentru trenurile de călători şi de 120 km/h pentru trenurile de marfă, creşterea gradului de confort şi de siguranţă a traficului feroviar.

 

Durata de implementare este de 102 luni pentru fiecare contract, astfel: 6 luni pentru proiectare, 36 luni pentru execuția lucrărilor, iar perioada de garanție este de minimum 60 de luni, sursa de finanţare fiind asigurată din Fonduri Externe Nerambursabile, prin Planul Național de Redresareși Reziliență (PNRR),componenta 4 – Transport sustenabil – Reforma 1.5 – Dezvoltarea infrastructurii feroviare și managementul traficului feroviar.

…………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………

Compania Naţională de Căi Ferate „CFR” SA– companie care administrează infrastructura feroviară publică – desfăşoară o activitate de interes public şi contribuie la libera circulaţie a persoanelor, mărfurilor şi a bunurilor în interiorul ţării şi peste graniţă, în condiţii ecologice, eficiente şi de siguranţă.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Şef Serviciu

Oana BRÂNZAN

Vă rugăm activați JavaScript în browser pentru a utiliza toate funcționalitățile acestui site web apoi reîncărcați pagina.
Skip to content