2009.04.06_intarziere R 681_Fundulea

Timp de lectură: 2 minute

 

Referitor la informaţiile eronate publicate în unele ziare din data de 4.04.2009, unde se face referire la punerea în pericol a călătorilor care circulau vineri, 3.04.2009, cu R 681 pe relaţia Bucureşti – Constanţa, CNCF “CFR” – SA vă informează următoarele:

  • din cauza lucrărilor de reabilitare, între staţiile Fundulea – Săruleşti trenurile circulă doar pe un singur fir. Pe acest fir se aflau în circulaţie în acelaşi sens, spre Constanţa, două trenuri – trenul de marfă 70614-1 şi trenul Rapid 681, separate între ele printr-un spaţiu de siguranţă, de aproximativ 20 de minute. Trenul de marfă a fost expediat din staţia Fundulea, în condiţii normale de trafic;

  • la ora 14.00, trenul de călători R 681 a plecat din Bucureşti spre Constanţa, iar prin staţia CF Fundulea a trecut în jur de ora 14.32, având în acel moment un interval de timp de circa 20 în spatele trenului de marfă;

  • la ora 14.45, după trecerea de staţia Fundulea, la km 50+800, mecanicul trenului de marfă anunţă prin radio defectarea locomotivei. Singura locomotivă de ajutor, disponibilă în acel moment în zona respectivă, era cea a trenului rapid 681, care se deplasa tot în direcţia Constanţa. Prin urmare, rapidul 681 a fost oprit în condiţii de siguranţă şi retras în staţia Fundulea unde, conform procedurilor, i-a fost decuplată locomotiva şi trimisă ca locomotivă de ajutor pentru trenul de marfă, pe care l-a împins până în staţia Săruleşti. Locomotiva s-a întors în staţia Fundulea unde a fost cuplată la trenul de călători R 681. Acesta a ajuns la destinaţie (staţia Constanţa) cu o întârziere de 87 de minute.

  • cele două trenuri nu aveau cum să se lovească frontal, dat fiind faptul că circulau unul după altul, iar când a fost anunţată defecţiunea la locomotiva trenului de marfă, trenul de călători a fost retras în cea mai apropiată staţie din parcurs, şi anume staţia Fundulea.

  • CFR SA vă informează că incidentul nu a pus în pericol viaţa călătorilor din R 681, aşa cum se menţionează în articolele din presă, iar angajaţii feroviari au procedat pentru remedierea tehnică în conformitate cu procedurile menţionate în regulamentele de exploatare, astfel încât circulaţia trenurilor să fie reluată în condiţii de siguranţă.

 

Vă rugăm activați JavaScript în browser pentru a utiliza toate funcționalitățile acestui site web apoi reîncărcați pagina.
Skip to content