BIROUL DE PRESĂ, INFORMAŢII ŞI RELAŢII CU PUBLICUL
Nr:1/2/389/03.12.2012
Către: Cotidianul PUTEREA
În atenţia: Dlui Mihai Pâlşu (Director)
Dlui Cătălin Pena (redactor-şef)
Dlui Eduard Ivaşcu (redactor-şef adjunct)
Dlui Ştefan Etveş (redactor)
Spre informare şi publicare următorul
DREPT LA REPLICĂ
Adresat conducerii publicaţiei PUTEREA
Stimată conducere,
În virtutea dreptului la replică şi pentru o corectă informare a cititorilor
dumneavoastră, vă rugăm să publicaţi în ediţia de mâine următoarele:
În cotidianul Puterea din data de 03.12.2012, a fost publicat articolul intitulat „Pagube de
milioane de euro din cauza lucrărilor de reabilitare a infrastructurii. CFR SA sabotează noul
Mers al Trenurilor”, articol care conţine acuzaţii nefondate privind activitatea desfăşurată de
directorul general al CNCF CFR SA, precum şi o serie de inexactităţi referitoare la datele oficiale
cuprinse în noul Mers al Trenurilor, acuzaţii care aduc grave prejudicii de imagine companiei
noastre.
Compania Naţională de Căi Ferate CFR-SA îşi exprimă surprinderea şi, totodată, totala
dezaprobare pentru modul tendenţios în care autorul articolului menţionat mai sus a corelat aspecte
diferite, prezentându-le într-o astfel de manieră încât se induce cititorilor, în mod incalificabil
şi iresponsabil, concluzia conform căreia, prin măsurile adoptate, CFR SA ar dezavantaja buna
desfăşurare a circulaţiei trenurilor care aparţin operatorului naţional de transport feroviar de
călători SNTFC CFR Călători iar, pe de altă parte, prin execuţia lucrărilor de reabilitare pe
tronsoanele paneuropene, compania urmăreşte sabotarea noului Mers al Trenurilor.
În ceea ce priveşte, graficul de circulaţie publicat în Mersul Trenurilor, valabil pentru
perioada decembrie 2012 – decembrie 2013, vă informăm că din cele peste 1370 trenuri trasate
pentru operatorul naţional de transport feroviar SNTFC „CFR – Călători”, aproape jumătate din
garnituri (630 de trenuri) circulă in intervalul orar 08.00 – 14.00, ceea ce contravine informaţiilor
acuzatoare publicate sub semnătura domnului Ştefan Etveş, potrivit căruia „…compania CFR
SA, condusă de Cristian Ghibu, „are grijă” ca garniturile CFR Călători să nu circule zilnic, în
intervalul 8.00 – 14.00, din cauza executării unor lucrări de reparaţie la linii pe unele secţiuni”.
Nu mai puţin important este faptul că în Mersul Trenurilor 2012-2013, conform anunţului
oficial transmis de SNTFC CFR Călători, reprezentanţilor media, este menţionat că …zilnic se
vor afla în circulaţie 1.378 de trenuri, cu 60 de trenuri mai mult decât în planul de mers 2011-
2012”, informaţii publicate şi de ziarul dumnoavoastră, în ediţia online din 23 noiembrie 2012, ora
17.43, sub semnătura autorului Z.P.
De asemenea, menţionăm că CFR SA adoptă în continuare o politică de alocare a
capacităţilor în mod echitabil şi nediscriminatoriu, astfel încât să permită o utilizare eficientă şi
optimă a infrastructurii feroviare.
Referitor la lucrările de reabilitare aflate în curs de execuţie pe anumite tronsoane
paneuropene, vă reamintim că prin finalizarea aceste proiecte, CFR SA va asigura alinierea
infrastructurii feroviare din România la paramentri tehnici şi operaţionali de nivel european.
Finalizarea cu succes a tuturor proiectelor de modernizare şi reabilitare înseamnă nu numai
creşterea siguranţei circulaţiei pe calea ferată şi viteze sporite, dar şi asigurarea interoperabilităţii
infrastructurii feroviare publice româneşti cu infrastructura şi sistemele de transport europene.
Tototdată, se va simţi şi un impact pozitiv asupra dezvoltării economice pe plan regional, prin
asigurarea unei legături directe şi rapide dintre întreprinderile locale şi antreprenorii care dispun de
capital.
În acest context, considerăm că jurnalistul dumneavoastră a dovedit cel puţin lipsă de
profesionalism, dacă nu chiar rea-credinţă, în redactarea articolului în cauză, întrucât nu şi-a
respectat obligaţia de a verifica informaţiile necesare pentru buna înţelegere a situaţiei pe care
urma să o prezinte, limitându-se la a interpreta în mod personal – adică, incompetent şi total
nerealist! – informaţiile primite sau nu! din partea altor surse.
Dat fiind faptul că nu este prima dată când domnul Ştefan Etveş foloseşte această manieră
în redactarea unor materiale care vizează compania noastră, aducându-ne astfel grave prejudicii,
ne exprimăm încrederea că, luând cunoştinţă de aceste aspecte, în viitoarele articole care vizează
activitatea CFR SA, conducerea redacţiei va da dovadă de corectitudine în informarea opiniei
publice solicitându-ne toate informaţiile necesare pentru elucidarea oricăror probleme, conform
principiului „audiatur et altera pars” de care trebuie să ţină cont orice articol de presă.
Până atunci, sperăm că vă veţi onora obligaţia de a publica acest drept la replică în
condiţiile impuse de deontologia profesională, în caz contrar văzându-ne obligaţi să acţionăm pe
toate căile legale, inclusiv în justiţie, pentru apărarea imaginii CFR SA.
Şef birou,
Oana Brânzan