|
MINISTERUL TRANSPORTURILOR COMPANIA NAŢIONALĂ DE CĂI FERATE „CFR” – S.A. BUCUREŞTI, ROMÂNIA Registrul Comerţului J/40/9774/1998, CUI: R 11054529 Bucureşti, Bd. Dinicu Golescu nr.38, sect.1, cod poştal: 010873
|
F1 |
Serviciul Comunicare Mass-Media………………………………………………………..Tel/Fax: 021.317.74.38; int CFR:122312/122905
Nr: 1/5/239/04.12.2020
COMUNICAT DE PRESĂ
CFR SA a semnat contractul pentru Reconstrucția podului de cale ferată de la Grădiștea
Bucureşti, 4 decembrie 2020
Compania Naţională de Căi Ferate CFR SA și compania austriacă PORR CONSTRUCTau semnat astăzi, 4 decembrie 2020, contractul pentru Modernizarea liniei CF București Nord – Jilava – Giurgiu Nord – Giurgiu Nord Frontieră”, Lot 1: ˮRedeschiderea circulației feroviare pe podul CF peste râul Argeș, între Vidra și Comanaˮ, contract în valoare de 472.049.303, 77 lei fără TVA, finanțat din fonduri nerambursabile.
Menționăm faptul că, obiectivul general al investiției Modernizarea liniei de cale ferată București Nord – Jilava – Giurgiu Nord – Giurgiu Nord Frontieră, Lot 1: ˮRedeschiderea circulației feroviare pe pod peste râul Argeș, între Vidra și Comanaˮ, prevede proiectarea și execuția lucrărilor de modernizare, în conformitate cu legislația și reglementările tehnice în vigoare, pe linia de cale ferată dintre stațiile Vidra și Comana (inclusiv stația Comana), de la km 18+180 (capătul Y al stației Vidra), până la km 30+200 (capătul Y al stației Comana), un traseu în lungime de 12,02 km cu 6 lucrări de artă (4 poduri și 2 viaducte):
– pod CF km 23+607 peste râul Argeş, între Haltele Vidra şi Grădiștea
– pod km 18+265 peste râul Sabar.Noul tablier va avea deschiderea de 45 m.
– pod km 18+402 peste râul Sabar. Noul tablier va avea deschiderea de 45 m
– pod km 28+375 peste râul Neajlov. Noul tablier va avea deschiderea de 70 m.
– viaducte de acces, de la km 23+201, până la km 24+554
Valoarea contractului este de 472.049.303, 77lei fără TVA, cu termen pentru proiectare de 6 luni și de 24 de luni pentru execuția lucrărilor – de la emiterea ordinului de începere -, sursa de finanţare fiind asigurată din Fonduri Externe Nerambursabile, aferente cadrului financiar 2014 – 2020.
Precizăm faptul că modernizarea infrastructurii și suprastructurii feroviare pentru ˮRedeschiderea circulației feroviare pe podul peste râul Argeș, între Vidra și Comanaˮ reprezintă un obiectiv de utilitate publică, cuimpact direct asupra dezvoltării durabile a judeţelor Ilfov şiJudeţul, linia CF București – Giurgiu fiind o importantălegătură feroviară între Coridorul Rin – Dunăre şi ţările din sud-estul Europei (Bulgaria, Grecia, Turcia), prin traversarea Dunării pe Podul PRIETENIEI, în sectorul de graniță dintre România și Bulgaria.
……………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………….
Compania Naţională de Căi Ferate „CFR” SA– companie care administrează infrastructura feroviară publică – desfăşoară o activitate de interes public şi contribuie la libera circulaţie a persoanelor, mărfurilor şi a bunurilor în interiorul ţării şi peste graniţă, în condiţii ecologice, eficiente şi de siguranţă.
Şef Serviciu
Oana BRÂNZAN