20 Decembrie 2023 – DREPT LA REPLICĂ CLUB FEROVIAR

Timp de lectură: 4 minute

Serviciul Comunicare Mass-Media Tel/Fax: 021.311.70.80 Tel. CFR:.021.319.95.39/int. 122312/122905

Nr.1/5/1008/20.12.2023

Către:

Publicația CLUB FEROVIAR

În atenţia:

Domnului Adrian BĂRBULESCU

adrian.barbulescu@clubferoviar.ro

Stimate domnule Adrian BĂRBULESCU,

Întrucât articolul ’’EXCLUSIV. 2023, anul cu ZERO kilometri de cale ferată modernizată recepționați’’, (publicat sub semnătura dumneavoastră, în data de 20.12.2023) conține atacuri nefundamentate la adresa Ministrului Transporturilor și Infrastructurii și a conducerii Companiei Naționale de Căi Ferate CFR SA, transmitem următorul

DREPT LA REPLICĂ:

Afirmațiile din cuprinsul respectivului articol, conform cărora ’’Ministrul Sorin Grindeanu nu prea are cu ce se făli la final de an din punct de vedere al realizărilor din domeniul feroviar. 2023 este anul cu zero kilometri de cale ferată modernizată recepționați, potrivit unui răspuns al Companiei Naționale de Căi Ferate CFR SA la o solicitare în acest sens trimisă de Club Feroviar.’’ sunt tendențioase și au un singur scop, și anume de a denigra și prejudicia imaginea Ministrului Transporturilor și Infrastructurii, precum și a Companiei CNCF CFR SA.

În anul 2023, Ministrul Transporturilor poate susține în mod clar și fără echivoc faptul că, în sectorul feroviar obiectivele majore asumate au fost realizate, principalele tinte din PNRR 100% atinse si bugetele alocate lucrărilor finantate din fonduri europene utlizate în proportie de peste 95%.

Subliniem faptul că, NU este în apanajul Ministrului Transporturilor recepția lucrărilor, iar acesta nu poate fi considerată o nerealizare, așa cum subliniați.

În ce privește afirmația dumneavoastră ’’La începutul anului, oficialii companiei de infrastructură promiteau tăieri de panglici pentru tronsoane de linii feroviare modernizate pe o lungime de aproape 100 km, ceea ce ar fi fost un record pentru România, așa cum am scris la vremea respectivă’’, considerăm că, în mod tendentios induceți publicului cititor nerealizările din domeniul feroviar și îl canalizați strict în zona recepțiilor pe anumite sectoare de cale ferată. Subliniem faptul că, acest aspect este legat strict de nerealizările și termenele depășite de către Antreprenori, chiar dacă acestea au fost asumate în decembrie 2022, coroborat cu efectele în lanț datorate aprovizionării cu materiale și echipamente, urmare pandemiei Covid și declanșării războiului din Ucraina.

În ce privește recepțiile la terminarea lucrărilor de reabilitare a liniilor de cale ferată de pe secțiunea Simeria – Sighișoara, întârzierile sunt datorate în mare parte Antreprenorului lotului ERTMS, lucrările nefiind finalizate și testate, în totalitate, pentru a putea fi recepționate conform legislatiei în vigoare. Este important de precizat faptul că, CFR SA a demarat procedurile de testare, fiind mobilizate toate resursele în vederea finalizării.

În ce privește modernizare tronsonului feroviar Gurasada – Simeria, precizăm faptul că în anul 2023 au fost deschise și date în exploatare următoarele secțiuni:

2A

Interval Bârzava Nouă – Milova – Radna (varianta nouă) = 23 km (noiemmbrie 2023)

Linii deschise: Milova – liniile 1 și II (1,8 km)/Radna – liniile 1 și 2 (1,8 km)

Se circulă pe tot subtronsonul de 41,912 km.

2B

Linii deschise: Săvârșin – liniile 1 și II (1,8 km)

2C

Linii deschise: Ilteu – liniile 1 și II (4 km)/Câmpuri Surduc – liniile 1 și 2 (1,8 km)

Tronson 3

Interval Ilia – Gurasada – Câmpuri Surduc = 10,5 km, fir 2

Linii deschise: Mintia – liniile 1, 2 și III (3 km)/Ilia liniile 1 și 2 (2 km)

Prin darea în exploatare a liniilor noi în paramerii proiectați, practic se asigură funcționalitatea acestora, recepțiile fiind în etapa finală, iar CFR SA a demarat în acest sens comisiile de recepție.

În concluzie, considerăm că atât titlul materialului de presă la adresa căruia solicităm publicarea DREPTULUI LA REPLICĂ, cât și informațiile prezentate în cuprinsul acestuia sunt tendențioase, și de natură a induce în eroare cititorii, generând totodată consecințe grave asupra imaginii societății noastre.

Solicităm publicarea prezentului DREPT LA REPLICĂ în aceleași condiții de vizibilitate ca articolul la care face referire, în cel mai scurt timp.

………………………………………………………………………………………………………………………………………………

Compania Naţională de Căi Ferate „CFR” SA– companie care administrează infrastructura feroviară publică – desfăşoară o activitate de interes public şi contribuie la libera circulaţie a persoanelor, mărfurilor şi a bunurilor în interiorul ţării şi peste graniţă, în condiţii ecologice, eficiente şi de siguranţă.

Serviciul Comunicare Mass-Media

Vă rugăm activați JavaScript în browser pentru a utiliza toate funcționalitățile acestui site web apoi reîncărcați pagina.
Skip to content