COMUNICAT DE PRESĂ‚ 7 februarie 2012
Compania Natională de Căi Ferate “CFR” SA a semnat astăzi, 7 februarie 2012, 6 contracte în valoare totală de aproximativ 479 M EUR, din fonduri europene nerambursabile, pentru modernizarea infrastructurii feroviare.
Contractele semnate astăzi, 7 februarie, la sediul Ministerului Transporturilor şi Infrastructurii:
Execuţie lucrări de construcţii şi instalaţii pe Tronsonul 1 – Frontieră – Curtici – Arad-Km 614.
Contract semnat cu consorţiul ALSTOM TRANSPORT S.A – SWIETELSKY BAU GESELL SACHAFT m.b.H – ASTALDI S.p.A – EURO CONSTRUCT TRADING’98 S.R.L – DAFORA S.A. Valoarea totală a contractului este de 1,08 mld.lei (echivalentul a 248 mil. euro) fără TVA. Termenul de execuţie a lucrărilor este de 1 an şi 3 de luni calendaristice, la care se adaugă perioada de garanţie de 2 ani, de la finalizarea lucrărilor.Sursa de finanţare este asigurată de Comisia Europeană (85%), prin Fondul de Coeziune şi de Guvernul României (15%) cu fonduri de la bugetul de stat.
Execuţie lucrări de construcţii şi instalaţii (exclusiv ERTMS, GSM-R, centralizarea electronică) pe tronsonul Sighişoara – Aţel (23,3 Km)
Contract semnat cu consorţiul FCC CONSTRUCCION SA – ALPINE Bau GmbH – SC AZVI SA. Valoarea contractului este de 872,6 mil. lei (echivalentul a 208 mil. euro), fără TVA, iar termenul de execuţie a lucrărilor este de 3 ani (la care se adaugă perioada de garanţie de 2 ani, de la terminarea lucrărilor).Termenul de execuţie a lucrărilor este de 3 ani, la care se adaugă perioada de garanţie de 2 ani, de la terminarea lucrărilor. Sursa de finanţare este asigurată de Comisia Europeană (85%), prin Fondul de Coeziune, şi de Guvernul României (15 %), cu fonduri de la bugetul de stat.
Modernizarea a 4 staţii CF (Zalău, Botoşani, Bistriţa, Râmnicu Vâlcea). Sursa de finanţare este asigurată de Comisia Europeană, cu fonduri nerambursabile, în proporţie de 69.25% şi de Guvernul României, cu fonduri de la bugetul de stat, în proporţie de 30.75%.
Modernizarea staţiei CF Zalău, contract atribuit prin licitaţie deschisă internaţională asocierii de firme Asocierea Sociedad Anonima – De Obras Y Servicios – Copasa – SC Labracom Construct SRL Oradea. Valoarea totală a contractului este de 26,8 mil. lei, fără T.V.A (echivalentul a 6,3 mil euro, fără TVA). Perioada de execuţie a lucrărilor este de 1 an şi 5 luni, de la data emiterii ordinului de începere a lucrărilor, la care se adaugă perioada de garanţie de 2 ani, după finalizarea lucrărilor.
Modernizarea staţiei CF Bistriţa, contract atribuit prin licitaţie deschisă internaţională asocierii de firme Copisa Constructora Pirenaica SA – Puentes Y Calzadas Infraestrcturas SLU – SC 2 Invest SRL. Valoarea totală a contractului este de 36,8 mil. lei fără T.V.A (echivalentul a 8,5 mil euro, fără TVA). Perioada de execuţie a lucrărilor este de 1 an şi 5 luni, de la data emiterii ordinului de începere a lucrărilor, la care se adaugă perioada de garanţie de 2 ani, după finalizarea lucrărilor.
Modernizarea staţiei CF Botoşani, contract atribuit prin licitaţie deschisă internaţională asocierii de firme SC COMPANIA CONSTRUCTII FEROVIARE S.A. – SC CONPLAST S.A. – S.C. WEST STAR S.R.L.- S.C. CONSTRUCTII ERBASU S.A.. Valoarea totală a contractului este 13,6 mil lei fără TVA (echivalentul a 3,2 mil euro, fără TVA). Perioada de execuţie a lucrărilor este de 2 ani, de la data emiterii ordinului de începere a lucrărilor, la care se adaugă perioada de garanţie de 2 ani, după finalizarea lucrărilor.
Modernizarea staţiei CF Râmnicu Vâlcea, contract atribuit prin licitaţie deschisă internaţională firmei CONCEFA SA SIBIU. Valoarea totală a contractului este 20,8 mil lei fără TVA (echivalentul a 4,9 mil euro, fără TVA). Perioada de execuţie a lucrărilor este de 2 ani, de la data emiterii ordinului de începere a lucrărilor, la care se adaugă perioada de garanţie de 2 ani, după finalizarea lucrărilor.
Vă reamintim că, în anul 2011, Compania Natională de Căi Ferate “CFR” SA a semnat următoarele contracte ,din fonduri europene nerambursabile, în valoare totală de aproximativ 216 M EUR:
1. Execuţia lucrărilor de construcţii şi instalaţii pe tronsonul Vinţu de Jos – Coşlariu – 35,4 km (secţiunea 3 Coşlariu – Simeria de pe Coridorul IV)
2. Reabilitare tuneluri de cale ferată aflate pe raza Centrelor de Reparaţii, Exploatare şi Întreţinere Regionale Braşov(lotul I – 3 tuneluri) şi Timişoara (lotul II – 2 tuneluri)
3. Modernizarea a 5 staţii CF – Brăila, Piatra Neamţ, Sf. Gheorghe, Vaslui, Piteşti.
Compania Naţională de Căi Ferate CFR SA va asigura, prin lucrările de modernizare şi reabilitare demarate, alinierea infrastructurii feroviare din România la paramentri tehnici şi operaţionali de nivel european. Finalizarea cu succes a tuturor proiectelor de modernizare şi reabilitare înseamnă nu numai creşterea siguranţei circulaţiei pe calea ferată şi viteze sporite, dar şi asigurarea interoperabilităţii infrastructurii feroviare publice româneşti cu infrastructura şi sistemele de transport europene. Tototdată, se va simţi şi un impact pozitiv asupra dezvoltării economice pe plan regional, prin asigurarea unei legături directe şi rapide dintre întreprinderile locale şi antreprenorii care dispun de capital.
Biroul de Presă CFR SA