În cotidianul Libertatea din data de 14.01.2010

Timp de lectură: 3 minute

Nr. 1/2/31/14.01.2010

    Aprobat,

    Director general

    Viorel Scurtu

      Precizare 
 

      În cotidianul Libertatea din data de 14.01.2010, a fost publicat, sub semnătura dlui. Alin Ghiciulescu, articolul intitulat „Culmea Prostiei în Mehedinţi! Au construit gara peste calea ferată”, articol care conţine o serie de inexactităţi şi informaţii false care aduc grave prejudicii companiei noastre.

     Compania Naţională de Căi Ferate CFR-SA îşi exprimă surprinderea şi, totodată, totala dezaprobare pentru modul în care autorul articolului menţionat mai sus a corelat aspecte diferite, în realitate nelegate unele de altele, prezentându-le într-o astfel de manieră încât se induce cititorilor, în mod incalificabil şi iresponsabil, concluzia conform căreia, prin deciziile sale, CFR-SA ar pune în pericol siguranţa circulaţiei pe calea ferată.

      Pentru o corectă informare a cititorilor dumneavoastră, vă transmitem următoarele precizări: 
 

     1. Costul lucrărilor de execuţie a lucrărilor de reabilitare şi modernizare a staţiei de cale ferată Drobeta-Turnu Severin este de 21,4 milioane lei, şi nu 6 milioane de euro. 
 

     2. În gările din România nu există peroane de aşteptare, ci doar săli de aşteptare.

     3. Referitor la peronul ilustrat în prima fotografie, vă informăm că este peronul liniei 1, care conform articolului scris de dumneavoastră ar trebui construit şi ar costa încă 20 milioane de euro. Peronul liniei 1 a fost încercuit cu panouri deoarece în prezent se desfăşoară lucrări de modernizare. Panourile (fotografiate pentru ilustrarea acestui articol) vor fi demomontate la finalizarea lucrărilor, iar linia deschisă circulaţiei.

     4. Proiectul prevede lucrări de reabilitare şi modernizare la clădirea gării, şi în niciun caz ridicarea acesteia peste şinele de cale ferată, aşa cum aţi menţionat dumneavoastră în articol – „Ba, mai mult, lucrarea, realizată în proporţie de 90%, a fost ridicată peste şinele de tren”. 
 

     5. Lucrările sunt finalizate în proporţie de 100% la corpurile A şi C (corpuri destinate publicului călător), la pasarela dinspre oraş şi în proporţie de 90 % la corpul B (destinat personalului feroviar). Aşa cum am precizat şi la pct. 3, în prezent se desfăşoară lucrări de modernizare la peronul liniei I.

     Considerăm că jurnalistul Alin Ghiciulescu a dovedit cel puţin lipsă de profesionalism, dacă nu chiar rea-credinţă, în redactarea articolului în cauză, întrucât nu şi-a respectat obligaţia de a solicita informaţiile necesare pentru buna înţelegere a situaţiei pe care urma să o prezinte, limitându-se la a interpreta în mod personal – adică, incompetent şi total nerealist! – datele ce i-au parvenit pe căi oculte.

     Dat fiind faptul că prin articolul intitulat „Culmea Prostiei în Mehedinţi! Au construit gara peste calea ferată”, ziarul Libertatea dezinformează cititorii şi aduce astfel grave prejudicii, ne exprimăm încrederea că, luând cunoştinţă aspecte menţionate, în viitoarele articole care vizează activitate CFR-SA, conducerea redacţiei va da dovadă de corectitudine în informarea opiniei publice solicitându-ne toate informaţiile necesare pentru elucidarea oricăror probleme, conform principiului „audiatur et altera pars” de care trebuie să ţină cont orice articol de presă.

      Șef Birou Presă

    Oana Brânzan

Vă rugăm activați JavaScript în browser pentru a utiliza toate funcționalitățile acestui site web apoi reîncărcați pagina.
Skip to content