Tip legislatie: OUG nr.34/2006
Stare anunt: Publicat
Stare procedura: In desfasurare
Data transmiterii in SEAP: 11.08.2014 12:48
Data acceptarii ANRMAP: 12.08.2014 14:46
Data publicarii in SEAP: 12.08.2014 14:46
Trimite la OJ: Nu
Documentatie de atribuire
Numar documentatie: 152645
Denumire contract: Lucrari de reparatii linii CF pentru ridicare restrictii de viteza
Data acceptare: 11.08.2014
Planuri anuale de achizitii publice
An Denumire plan Denumire detaliu plan
SECTIUNEA I: AUTORITATEA CONTRACTANTA
I.1) DENUMIREA, ADRESA SI PUNCT(E) DE CONTACT:
Compania Nationala de Cai Ferate “CFR” – SA
Adresa postala: prin Sucursala Regionala CF Craiova, Bulevardul Decebal nr.
1 , Localitatea: Craiova , Cod postal: 200646 , Romania , Punct(e) de contact: Viorel Radut, Adriana
Cioroianu , Tel. +40 351403282 , Email: viorel.radut@cfr.ro, adrianacrv.cioroianu@cfr.ro , Fax: +40
351403282 , Adresa internet (URL): www.cfr.ro , Adresa profilului cumparatorului: www.e-licitatie.ro
ADRESA DE LA CARE SE POT OBTINE INFORMATII SUPLIMENTARE:
Punctul (punctele) de contact mentionat(e) anterior
CAIETUL DE SARCINI SI DOCUMENTELE SUPLIMENTARE (INCLUSIV
DOCUMENTELE PENTRU DIALOGUL COMPETITIV SI SISTEMUL DE ACHIZITIE
DINAMIC) POT FI OBTINUTE LA:
Punctul (punctele) de contact mentionat(e) anterior
OFERTELE SAU SOLICITARILE DE PARTICIPARE TREBUIE TRANSMISE LA:
Punctul (punctele) de contact mentionat(e) anterior
I.2) TIPUL AUTORITATII CONTRACTANTE SI ACTIVITATEA PRINCIPALA (ACTIVITATILE
PRINCIPALE)
Minister sau orice alta autoritate nationala sau federala, inclusiv subdiviziuni regionale sau locale ale
acestora
Activitate (activitati)
– Servicii feroviare
SECTIUNEA II: OBIECTUL CONTRACTULUI
II.1) DESCRIERE
II.1.1)
Denumirea data contractului de entitatea contractanta
Lucrari de reparatii linii CF pentru ridicare restrictii de viteza
Tipul contractului si locul de executare a lucrarilor, de furnizare a produselor sau de prestare a
II.1.2)
serviciilor
Lucrari
Executarea
Locul principal de executare: Lotul1- în judetul Teleorman si Dolj
Lotul2 – Lucrarea este amplasata în judetul Mehedinti
Lotul nr. 3. – Lucrarea este amplasata în judetul Teleorman si Gorj
Codul NUTS: RO41 – Sud-Vest Oltenia
II.1.3)
Anuntul implica
Un contract de achizitii publice
II.1.4)
Informatii privind acordul-cadru
II.1.5)
Descrierea succinta a contractului sau a achizitiei/achizitiilor
Lucrarile reparatii pentru ridicare de restrictii de viteza, conform caietelor de sarcini, ce presupune
executia lucrarilor de: inlocuire de traverse normale de lemn, înlocuire traverse de beton armat, înlocuire
traverse de poduri, înloccuire traverse speciale aparate de cale si material marunt de cale.
Lucrarea de reparatie curenta a liniilor CF, pe care se circula cu restrictie de viteza este necesara pentru
aducerea acestor portiuni de linie in parametrii tehnici corespunzatori pentru circulatia trenurilor in conditii
de siguranta prin ridicarea restrictiilor de viteza existente in teren la aceasta data si sporirea vitezei de
circulatie pentru trenurile de calatori si marfa.
Nu sunt estimate cheltuieli diverse si neprevazute.
II.1.6)
Clasificare CPV (vocabularul comun privind achizitiile)
45234100-7 – Lucrari de constructii de cai ferate (Rev.2)
II.1.7)
Contractul intra sub incidenta acordului privind contractele de achizitii publice
Nu
II.1.8)
Impartire in loturi
Da
Trebuie depuse oferte pentru unul sau mai multe loturi
II.1.9)
Vor fi acceptate variante
Nu
II.2) CANTITATEA SAU DOMENIUL CONTRACTULUI/ACORDULUI CADRU
II.2.1)
Cantitatea totala sau domeniul
Pentru lotul nr. 1. ,,Lucrari de reparatii linii CF pentru ridicare restrictii de viteza,,sectia L2 Rosiori , consta
in:
– inlocuirea unui numar de 59 bucati (echivalent a 8.139 mc) traverse de lemn special pentru aparate cale
necorespunzatoare existente in cale cu traverse de lemn special pentru aparate cale noi impregnate,
tirfoane tip B2 noi – 856 bucati, placi polietilena K60 noi – 214 bucati, placi cauciuc K60 L noi – 214bucati,
surub SI 22*75 cu piulita M 22*22 – 476 bucati, placi cauciuc K60 B noi – 24 bucati si traverse de beton
T17- 12 bucati puse la dispozitie de catre achizitor, pe tronsonul situat in statia Maldaeni Fir II linia 3
directa km 107+100 – 109+200 ,
– inlocuirea unui numar de 101 bucati (echivalent a 13.36 mc) traverse de lemn speciale aparate cale
necorespunzatoare existente in cale cu traverse de lemn speciale aparate cale noi impregnate, tirfoane tip
B2 noi – 1376 bucati, placi polietilena K60 noi – 444 bucati, placi cauciuc K60 L noi – 344 bucati, surub; SI
22*75 cu piulita M 22*22 – 780 bucati, placi cauciuc K60 B noi – 146 bucati; dibluri de plastic – 200
bucati; , tirfoane tip B5 noi – 200 bucati si traverse de beton T17- 23 bucati puse la dispozitie de catre
achizitor, pe tronsonul situat în statia Jianca Fir II linia 2 directa km 176+000– 177+350/177+350 –
177+650,
– inlocuirea unui numar 3000 bucati dibluri de plastic; placi polietilena K60 noi – 1500 bucati, placi cauciuc
K60 B noi – 1500 bucati; tirfoane tip B5 noi – 3000 bucati, pe tronsonul situat pe linia 100 fir I intre statiile
Jianca – Leu km 183+000 – 184+000
Pentru lotul nr. 2. ,,Lucrari de reparatii linii CF pentru ridicare restrictii de viteza,, sectia L4 Dr. Tr. Severin,
consta in:
– inlocuirea unui numar de 51 bucati (echivalent a 6.289 mc) traverse de lemn special pentru aparate cale
necorespunzatoare existente in cale cu traverse de lemn special pentru aparate cale noi impregnate,
tirfoane tip B2 noi – 584 bucati, placi polietilena K60 noi – 146 bucati, placi cauciuc K60 L noi – 146 bucati;
surub SI 22*75 cu piulita M 22*22 – 292 bucati, pe tronsonul situat in statia Butoesti fir II linia 2 directa km.
299+650 – 299+700 ,
– inlocuirea unui numar de 66 bucati (echivalent a 8.673 mc) traverse de lemn speciale aparate cale
necorespunzatoare existente in cale cu traverse de lemn speciale aparate cale noi impregnate, traverse
normale de lemn necorespunzatoare cu traverse normale de lemn noi – 6 bucati; tirfoane tip B2 noi – 952
bucati, placi polietilena K60 noi – 238 bucati, placi cauciuc K60 L noi – 238 bucati, surub; SI 22*75 cu
piulita M 22*22 – 476 bucati, pe tronsonul situat în statia Tr. Severin Marfuri linia 3 directa si pe distanta
Tr. Severin Marfuri – Tr. Severin Est . km 356+950 – 357+460,
– inlocuirea unui numar de 128 bucati (echivalent a 16.453 mc) traverse de lemn speciale aparate cale
necorespunzatoare existente in cale cu traverse de lemn speciale aparate cale noi impregnate, traverse
normale lemn necorespunzatoare cu traverse normale lemn noi – 310 bucati, tirfoane tip B2 noi – 2880
bucati, placi polietilena K60 noi – 1030 bucati, placi cauciuc K60L noi – 1030 bucati, surub; SI 22*75 cu
piulita M 22*22 – 3168 bucati, placi cauciuc K60 B noi – 554 bucati si traverse de beton T26 placate – 277
bucati pe tronsonul situat în statia Gura Vaii linia 2 directa si pe distanta Gura Vaii – Varciorova km
371+600 – 375+000,
Pentru lotul nr 3 ,,Lucrari de reparatii linii CF pentru ridicare restrictii de viteza,, sectia L 2 Rosiori si sectia
L5 Tg Jiu, consta in :
– inlocuirea unui numar de 58 bucati traverse de lemn speciale poduri necorespunzatoare existente in cale
cu traverse de lemn speciale poduri noi impregnate, tirfoane tip B2 noi – 464 bucati, placi polietilena K60
noi – 116 bucati, placi cauciuc K60L noi – 116 bucati, surub; SI 22*75 cu piulita M 22*22 – 232 bucati,
surub cap patrat- 116 buc, pe tronsonul situat între statiile CF Atirnati – Rosiori linia ferata nr. 100 la km
97+610,
– inlocuirea unui numar de 420 bucati traverse de lemn speciale poduri necorespunzatoare existente in
cale cu traverse de lemn speciale poduri noi impregnate, tirfoane tip B2 noi – 3360 bucati, placi polietilena
K49 noi – 840 bucati, placi cauciuc K49L noi – 840 bucati, , surub; SI 22*75 cu piulita M 22*22 – 1680
bucati, surub cap patrat- 840buc, pe tronsonul situat între statiile CF Rogojelu si Cirbesti, pe linia ferata nr.
143, la km 53+457.
Cheltuieli diverse si neprevazute = 0
Valoarea estimata fara TVA: 719,000 RON
II.2.2)
Optiuni
Nu
II.3) DURATA CONTRACTULUI/ACORDULUI CADRU/SAD SAU TERMENUL PENTRU
FINALIZARE
3 luni incepand de la data atribuirii contractului
SECTIUNEA III: INFORMATII JURIDICE, ECONOMICE, FINANCIARE SI TEHNICE
III.1) CONDITII REFERITOARE LA CONTRACT
III.1.1
) Depozite valorice şi garantii solicitate
Garantia de participare este în cuantum de 2500 lei pentru Lotul nr. 1; 7000 lei pentru Lotul nr.2 si 4000 lei
pentru Lotul 3 si este irevocabila. Perioada de valabilitate a garantiei de participare va fi cel putin egala cu
perioada de valabilitate a ofertei, respectiv 90 de zile de la data limita de depunere a ofertelor. Pentru
situatia în care garantia de participare se constituie în alta moneda, se va avea în vedere cursul de
reconversie afisat de BNR valabil la data transmiterii anuntului de participare. Forma de constituire a
garantiei de participare: – virament bancar sau instrument de garantare emis în conditiile legii de o
societate bancara sau de o societate de asigurari, care se prezinta în original, în cuantumul si pentru
perioada de valabilitate prevazuta mai sus în contul RO51CARP029100505093RO01 deschis la BC
CARPATICA SA-CARP.OLT CARACAL. Instrumentul de garantare trebuie sa prevada daca plata
garantiei se va executa conditionat, respectiv dupa constatarea culpei persoanei garantate, în
conformitate cu contractul garantat, sau neconditionat, respectiv la prima cerere a beneficiarului, pe baza
declaratiei acestuia cu privire la culpa persoanei garantate, conform prevederilor art. 86 alin. (3) din HG
925/2006 cu modificarile si completarile ulterioare Nota: Autoritatea contractanta are dreptul de a retine
garantia de participare în conditiile prevazute la art.87 alin.1 din HG 925/2006 . Garantia de participare se
va returna de catre autoritatea contractanta conform cu prevederile art. 88 din HG 925/2006. Garantie de
buna executie este 5% din valoarea contractului, fara TVA. Garantia de buna executie a contractului se
poate constitui astfel: – prin retineri succesive din sumele datorate pentru facturi partiale. În acest caz
contractantul are obligatia de a deschide un cont de disponibil la dispozitia autoritatii contractante, la
Trezoreria Statului. Suma initiala care se depune de catre contractant în contul astfel deschis este de
0,5% din pretul fara T.V.A. al contractului Pe parcursul îndeplinirii contractului, beneficiarul urmeaza sa
alimenteze acest cont prin retineri lunare din sumele datorate si cuvenite executantului. Restituirea
garantiei de buna executie se va face conform prevederilor art. 92 alin. (4) din HG 925/2006
III.1.2
) Principalele modalitati de finantare si plata si/sau trimitere la dispozitiile relevante
Fonduri proprii- poz. 12.C.2.2.7 din Programul anual de achizitii publice al CNCF “CFR”-SA pentru anul
2014
III.1.3
) Forma juridica pe care o va lua grupul de operatori economici caruia i se atribuie contractul
Asociere conform art. 44 din O.U.G. nr. 34/2006 cu modificarile si completarile ulterioare
III.1.4
) Executarea contractului este supusa altor conditii speciale
Nu
III.2) CONDITII DE PARTICIPARE
Situatia personala a operatorilor economici, inclusiv cerintele referitoare la inscrierea in registrul
III.2.1
)
comertului sau al profesiei
Informatii si formalitati necesare pentru evaluarea respectarii cerintelor mentionate
1.Declaratie privind neîncadrarea la art.180 din OUG 34/2006 (eligibilitatea).Ofertantul va depune o
declaratie pe propria raspundere privind eligibilitatea în conformitate cu Formularul A. Declaratia se
depune în original.
2.Declaratie privind neîncadrarea la art.181 din OUG 34/2006.Ofertantul va depune o declaratie privind
neîncadrarea în situatiile prevazute la art. 181 din OUG nr. 34/2006 în conformitate cu Formularul B.1.
Declaratia se depune în original.
Documente de confirmare: certificate de atestare fiscala sau alte documente echivalente emise de
autoritati competente din tara respectiva.
-Certificat de atestare fiscala pentru persoane juridice eliberat de Administratia
Finantelor Publice (datorii la bugetul consolidat general) din care sa reiasa ca ofertantul nu are datorii
scadente la nivelul lunii anterioare celei in care este prevazut termenul limita de depunere a ofertelor.
(Formular-tip eliberat de autoritatile competente, in original, copie legalizata sau copie lizibila semnata si
stampilata pentru “conformitate cu originalul” de catre reprezentantul legal al firmei ofertante). Certificatul
se depune dupa caz, de catre fiecare ofertant/ofertant asociat.
-Certificat de atestare fiscala privind impozitele si taxele locale pentru persoane juridice (datorii la bugetul
local) din care sa reiasa ca ofertantul nu are datorii scadente la nivelul lunii anterioare celei in care este
prevazut termenul limita de depunere a ofertelor. (Formular-tip eliberat de autoritatile competente, în
original, copie legalizata sau copie lizibila semnata si stampilata pentru “conformitate cu originalul” de
catre reprezentantul legal al firmei ofertante). Certificatul se depune dupa caz, de catre fiecare ofertant/
ofertant asociat.
În cazul în care în tara de origine sau în care este stabilit operatorul economic, nu se emit astfel de
documente sau acestea nu vizeaza toate situatiile, se accepta prezentarea unei declaratii autentice data
în fata unui notar, a unei autoritati administrative sau judiciare sau a unei asociatii profesionale care are
competente în acest sens.
În masura in care procedura de emitere a acestor certificate nu permite confirmarea situatiei datoriilor la
data solicitata, operatorii economici pot depune o declaratie pe proprie raspundere potrivit art.11 alin.(4)
din HG nr.925/2006. Intr-o astfel de situatie devin aplicabile prevederile art.9 alin.(3) din Ordinul nr.509/
2011, in sensul ca autoritatea contractanta va lua in considerare, la verificarea indeplinirii acestei cerinte
acele certificate de atestare fiscala prezentate de ofertant in urma solicitarii primite din partea autoritatii
contractante, chiar daca acestea sunt emise de catre autoritatile competente, ulterior datei de deschidere
a ofertelor si, eventual , atesta lipsa datoriilor ulterior respectivei date.
3.Declaratie privind neîncadrarea la art. 691 din OUG 34/2006.Ofertantul/candidatul/ofertantul asociat/
subcontractantul/tertul sustinator va depune o declaratie pe proprie raspundere privind neîncadrarea în
situatiile prevazute la art. 691 (evitarea conflictului de interese) din OUG nr. 34/2006 în conformitate cu
Formularul B.2. Declaratia se depune în original. Formularul se depune dupa caz, de catre fiecare ofertant/
ofertant asociat/subcontractant/tert sustinator.
Autoritatea contractanta va exclude din procedura ofertantul care se afla în situatia prevazuta la art.691
din OUG nr. 34/2006 modificata si completata.
Sunt considerate persoane ce detin functii de decizie (referitor la organizarea, derularea si finalizarea
procedurii de atribuire) in cadrul CNCF „CFR” SA Bucuresti – Suc. Regionala CF Craiova urmatorii:
Director – Popa Ingineru Gheorghe, Contabil Sef – Manea Aurelia, Sef Divizia Linii – Fetoiu Radu Lucian,
Sef Serviciu Linii – Leoveanu Aurelian,Sef Serviciu LAT – Ciofu Ion, Sef Serviciu TE – Costea Nicolae;
Revizor Sector SC – Sorin Grecu; Sef Oficiu Juridic – Roman Ilie, Consilier juridic – Vizitiu Cristiana-Vichi,
Consilier juridic – Tudoran Irina Valentina, Consilier juridic – Neamtu Cosmin-Laurentiu, Consilier juridic –
Barbut Traian, Consilier juridic – Isail Iuliana; Sef Serviciu Contabilitate – Leoveanu Lidia, Sef Serviciu
Financiar- Sinescu Daniel, Sef Serviciu PDFC-C – Diaconu Crina Smaralda, Sef Birou Achizitii Publice –
Radut Viorel, Cons.jur. Birou Achizitii Publice -Cioroianu Adriana
4. CERTIFICAT de participare la licitatie cu oferta independenta. Având în vedere prevederile Ordinului
ANRMAP nr. 314 din 12 octombrie 2010 privind punerea în aplicare a certificatului de participare la licitatii
cu oferta independenta, ofertantul va depune un CERTIFICAT de participare la licitatie cu oferta
independenta în conformitate cu Formularul 14 – se depune în original. Declaratia se completeaza dupa
caz, de catre fiecare ofertant/ofertant asociat.
NOTA:
1.Autoritatea contractanta are obligatia de a exclude din procedura aplicata pentru atribuirea contractului
de achizitie publica orice ofertant despre care are cunostinta ca:
a)în ultimii 5 ani, a fost condamnat prin hotarârea definitiva a unei instante judecatoresti, pentru participare
la activitati ale unei organizatii criminale, pentru coruptie, pentru frauda si/sau pentru spalare de bani.
2.Autoritatea contractanta va exclude din procedura pentru atribuirea contractului de achizitie publica orice
ofertant care se afla în oricare dintre urmatoarele situatii:
a)a intrat in faliment ca urmare a hotarârii pronuntate de judecatorul sindic;
c1)în ultimii 2 ani, nu si-a îndeplinit sau si-a îndeplinit în mod defectuos obligatiile contractuale, din motive
imputabile ofertantului în cauza, fapt care a produs sau este de natura sa produca grave prejudicii
beneficiarilor acestuia;
d)a fost condamnat, în ultimii trei ani, prin hotarârea definitiva a unei instante judecatoresti, pentru o fapta
care a adus atingere eticii profesionale sau pentru comiterea unei greseli în materie profesionala;
e)prezinta informatii false sau nu prezinta informatiile solicitate de catre autoritatea contractanta, în scopul
demonstrarii indeplinirii criteriilor de calificare si selectie.
3.Autoritatea contractanta are dreptul de a exclude din procedura pentru atribuirea contractului de achizitie
publica orice ofertant care se afla în oricare dintre urmatoarele situatii:
c)nu si-a îndeplinit obligatiile de plata a impozitelor, taxelor si contributiilor de asigurari sociale catre
bugetele componente ale bugetului general consolidat, în conformitate cu prevederile legale în vigoare în
România sau în tara în care este stabilit
4.Autoritate contractanta va exclude din procedura ofertantul care se afla în situatia prevazuta la art.69
indice 1 din OUG nr. 34/2006, cu modificarile si completarile ulterioare, si anume:
– ofertantul/candidatul/ofertantul asociat/subcontractantul/tertul sustinator care are drept membrii în cadrul
consiliului de administratie/organ de conducere sau de supervizare si/sau are actionari ori asociati
persoane care sunt sot /sotie, ruda sau afin pâna la gradul al patrulea inclusiv sau care se afla în relatii
comerciale, astfel cum sunt acestea prevazute la art. 69 lit.a) din OUG nr.34/2006, cu persoane care detin
functii de decizie în cadrul autoritatii contractante. 1.Certificat constatator emis de Oficiul Registrului
Comertului de pe lânga Tribunalul Teritorial.Certificat constatator emis de Oficiul Registrului Comertului de
pe lânga Tribunalul Teritorial, din care sa rezulte obiectul de activitate al operatorului economic. Obiectul
de activitate al ofertantului trebuie sa includa si domeniul de activitate aferent obiectului contractului.
Certificatul se depune în original, copie legalizata sau copie lizibila semnata si stampilata pentru
“conformitate cu originalul” de catre reprezentantul legal al firmei ofertante. Informatiile cuprinse în
certificatul constatator trebuie sa fie reale/actuale la data limita de depunere a ofertelor.
In cazul in care ofertantul clasat pe primul loc prezinta certificatul constatator emis de ORC in copie,
autoritatea contractanta va solicita acestuia inainte de transmiterea comunicarii privind rezultatul
procedurii, de a prezenta pentru conformitate certificatul constatator emis de ORC –in original sau copie
legalizata.
2. Autorizatie de furnizor feroviar si Agrement tehnic feroviar AFER conform OMT nr. 290/2000 pentru
pentru lucrarile de „constructii, intretinere si reparatii linii CF, aparate de cale si poduri CF”. valabile la data
limita de depunere a ofertelor.
Se vor prezenta in copii lizibile semnate si stampilate cu mentiunea “conform cu originalul”.
Pentru lucrarile de reparatii linii CF pentru ridicare restrictii de viteza, ofertantii trebuie sa detina Autorizatie
de furnizor feroviar si Agrement tehnic feroviar AFER conform OMT nr. 290/2000 pentru pentru lucrarile
de „constructii, intretinere si reparatii linii CF, aparate de cale si poduri CF”. valabile la data limita de
depunere a ofertelor .
Se vor prezenta in copii lizibile semnate si stampilate cu mentiunea “conform cu originalul”.
Operatorii economici asociati în vederea depunerii unei oferte comune, vor specifica în acordul de
asociere partea de contract pe care urmeaza sa o execute fiecare operator economic din asociere.
În cazul unui grup de operatori economici care depun oferta comuna, cerinta este considerata îndeplinita
daca fiecare dintre asociati detine Autorizarea/agrementarea solicitata si numai cu conditia ca acesta sa
execute integral partea din contract pentru care este solicitata autorizarea.
Tertul nu poate sustine, prin prezentarea unei astfel de autorizatii, operatorul economic ofertant, din
considerentul ca acest gen de autorizare se poate utiliza numai în nume propriu, nefiind o resursa
transferabila.
3.Documente care atesta înregistrarea si faptul ca ofertantul este I.M.M. (atunci când este cazul).
Dovezile privind calitatea de I.M.M. sunt necesare în vederea reducerii cu 50% a valorilor referitoare la:
garantia pentru participare, cifra de afaceri si garantia de buna executie. Se va completa Formular IMM.
III.2.2
) Capacitatea economica si financiara
Informatii si formalitati necesare pentru evaluarea respectarii cerintelor mentionate
1.Fisa de informatii generale din care sa rezulte media cifrei de afaceri globale, pe ultimii 3 ani a
ofertantului (2013,2012,2011), care trebuie sa fie de minimum: 290.000 lei pentru lotul 1; 700.000 lei
pentru lotul 2; 400.000 lei pentru lotul 3.. În vederea sustinerii cifrei medii de afaceri globale ofentantii vor
depune bilanturile contabile pentru anii 2011, 2012 si 2013, vizate si inregistrate de organele competente .
Ofertantul va face conversia valorilor la cursul mediu anual lei/valuta comunicat de BNR pentru anul
respectiv, 2011, 2012, 2013.
Modalitatea de indeplinire
Documente care sustin criteriul de calificare:
a)Fisa de informatii generale completata in conformitate cu Formularul G– formularul se depune în
original.
Ofertantul va face conversia valorilor la cursul mediu anual lei/valuta comunicat de BNR pentru anii
respectivi, 2011, 2012, 2013.
b)Bilanturile contabile din ultimii trei ani, vizate si înregistrate de organele competente – se vor depune în
copie lizibila semnate si stampilate cu mentiunea “conform cu originalul”.
2.Angajament de sustinere financiara, daca este cazul.a) În cazul în care ofertantul îsi demonstreaza
situatia economica si financiara invocând si sustinerea acordata de catre o alta persoana, indiferent de
natura relatiilor juridice existente între ofertant si persoana respectiva, atunci acesta are obligatia de a
dovedi sustinerea de care beneficiaza, de regula prin prezentarea unui angajament ferm al persoanei
respective, in original, prin care aceasta confirma faptul ca va pune la dispozitie ofertantului resursele
financiare invocate. b) Atunci când un grup de operatori economici depune oferta comuna, situatia
economica si financiara se demonstreaza prin luarea în considerare a resurselor tuturor membrilor
grupului. În cazul în care grupul beneficiaza de sustinerea financiara a unei/unor terte persoane, situatia
economica si financiara se demonstreaza în conditiile prevazute la lit. a).
Modalitatea de indeplinire
Persoana ce asigura sustinerea financiara nu trebuie sa se afle în situatia care determina excluderea din
procedura de atribuire conform prevederilor art. 180, art.181 lit. a), c1) si d) si art. 69 indice1 din OUG
34/2006 si va depune în acest sens formularul A, formularul B.1 si formularul B.2-cerintele a),c1) si d) în
original .
III.2.3
) Capacitatea tehnica
Informatii si formalitati necesare pentru evaluarea respectarii cerintelor mentionate
1) Lista cu principalele lucrari executate în ultimii 5 ani (împliniti la data limita de depunere a ofertelor),
care va contine valori, perioada si locul executiei lucrarilor, modul de îndeplinire a obligatiilor în
conformitate cu normele profesionale din domeniu si beneficiarii, indiferent daca acestia sunt autoritati
contractante sau clienti privati.
Modalitatea de indeplinire
Ofertantul va prezenta Formularul E-in original.
2) Pentru demonstrarea experientei similare se solicita ca cerinta minima executarea a maxim 3 contracte
în ultimii 5 ani, de catre ofertant a unor lucrari similare a caror valoare este :
-Pentru lotul nr.1- valoare cumulata de cel putin 100.000 lei fara TVA,
-Pentru lotul nr.2- valoare cumulata de cel putin 300.000 lei fara TVA,
-Pentru lotul nr.3 – valoare cumulata de cel putin 150.000 lei fara TVA.
Valorile minime se refera numai la partea executata de catre operatorul economic ofertant, în cazul în care
oferta depusa a fost alta decât oferta individuala.
Operatorul economic trebuie sa faca dovada experientei similare prin depunerea documentelor
doveditoare (Formular F împreuna cu certificari de buna executie/documente (certificate constatatoare/
recomandari/procese verbale de receptie la terminarea lucrarilor întocmite conform HG 273/1994/parti
relevante din contracte) prin care sa se precizeze cel putin urmatoarele aspecte: denumirea beneficiarului,
valoarea, perioada si locul executiei lucrarilor, mentiunea daca acestea au fost efectuate în conformitate
cu normele profesionale în domeniu si daca au fost duse la bun sfârsit pentru cele mai importante lucrari.
Ofertantul va face conversia valorilor la cursul mediu anual lei/valuta comunicat de BNR pentru anii 2009,
2010, 2011, 2012, 2013. Cursul leu/alta valuta ce va fi luat în calcul pentru anul 2014 este cursul stabilit
de BNR la data publicarii anuntului de participare pentru prezenta procedura.
Modalitatea de indeplinire
Ofertantul va completa Formularul F -in original-fisa de experienta similara pentru fiecare contract a caror
obiect a fost executia de lucrari similare.
Raportarea numarului de ani (respectiv 5 ani) la nivelul carora se face dovada experientei similare se va
face de la data limita de depunere a ofertelor.Se pot prezenta lucrari ce sustin experienta similara, lucrari
receptionate partial care sunt însotite de proces verbal de receptie partiala sau lucrari receptionate însotite
de proces verbal la terminarea lucrarilor sau lucrari receptionate insotite de proces verbal de receptie
finala.
Recomandarile sau certificarile de buna executie se vor prezenta în copie semnate de conducatorul
unitatii.
3)Informatii privind subcontractarea.
Informatii privind partea din contract pe care operatorul economic are, eventual, intentia sa o
subcontracteze. Ofertantul va indica în oferta sa partile din contract ce vor fi subcontractate, datele de
recunoastere ale subcontractantilor, precum si ponderea acestora. Înlocuirea unui subcontractant dupa
încheierea contractului se poate face numai cu acordul autoritatii contractante si cu conditia de a nu
modifica propunerea tehnica si financiara prezentata initial. Subcontractantul raspunde pentru executarea /
Modalitatea de indeplinire
Ofertantul va completa Formularul D –în original.
4)Informatii privind asocierea.
In cazul asocierii: Ofertantul reprezentat printr-un grup de operatori economici va depune odata cu oferta
si documentele care o însotesc, acordul de asociere (operatorii economici asociati vor specifica in acordul
de asociere partea de contract pe care urmeaza sa o execute fiecare).
Modalitatea de indeplinire
Ofertantul va prezenta acordul de asociere întocmit conform Formular 9–în original.
5) Informatii privind capacitatea profesionala
Declaratie care contine informatii privind efectivele medii anuale al personalului angajat, în ultimii 3 ani,
asigurarea cu personal de specialitate, numarul si pregatirea cadrelor de conducere precum si persoanele
responsabile direct de îndeplinirea contractului, personalul tehnic de specialitate si asigurarea calitatii.
Ofertantul trebuie sa faca dovada implicarii in contract a unui minim de experti cheie care au ca atributii
principale cele cuprinse in caietul de sarcini, astfel:
– responsabil tehnic cu executia atestat pentru domeniul III – constructii de cai ferate, conform OMLPT nr.
777/2003 – pentru aprobarea Reglementarii tehnice “Indrumator pentru atestarea tehnico-profesionala a
specialistilor cu activitate în constructii“ ( copie dupa atestat si legitimatie valabile la data limita de
depunere a ofertelor)
– sef de santier, absolvent studii superioare cu experienta profesionala dovedita prin participarea la cel
putin o lucrare (CV);
– responsabil calitate (RCQ)-prezentarea deciziei de numire (CV);
– responsabil cu siguranta circulatiei (personal cu responsabilitati în siguranta circulatiei care urmeaza sa
desfasoare pe propria raspundere activitati specifice transportului feroviar de întretinere a elementelor
infrastructurii feroviare) autorizat conform Ordinului MTCT nr.2262/2005, in functie de cel putin sef district
intretinere cale conform Instructiei nr.317-Instr. pt. restrictii de viteza, inchideri de linii (autorizatie AFER
valabila la data limita de depunere a ofertelor);
– responsabil protectia mediului – prezentarea deciziei de numire (CV)
– responsabil cu SSM atestat conform prev. din Legea 319/2006 a SSM (copie dupa atestat);
Modalitatea de indeplinire
Ofertantul va prezenta Formularul I- în original- Declaratie care contine informatii privind efectivul mediu
anual al personalului angajat si informatii referitoare la personalul de conducere. Declaratia va fi însotita
de CV-uri ale persoanelor responsabile direct cu îndeplinirea contractului, precum si ale oricaror altor
specialisti cu sarcini “cheie” în îndeplinirea contractului.
6)Informatii privind dotarea tehnica.
Pentru executia lucrarilor de constructii, întretienere si reparatii linii CF si aparate de cale sunt necesare
masini, utilaje, dispozitive, aparate de masura si control inventariate la executant cu ocazia atestarii si
autorizarii acestuia de catre AFER dotari aflate în proprietatea executantului si/sau închiriate. Daca
operatorul economic nu detine în proprietate un utilaj/echipament etc., pe langa posibilitatea prezentarii
unui contract/precontract de închiriere, se permite si prezentarea unui angajament de punere la dispozitie.
Se vor utiliza masini si utilaje de constructii adecvate tipurilor de lucrari si conditiilor de lucru.
Modalitatea de indeplinire
Declaratie (Formular H in original) referitoare la utilajele, instalatiile, echipamentele tehnice, pe care
ofertantul se angajeaza sa le utilizeze pentru îndeplinirea corespunzatoare a contractului.
7)Angajament de sustinere tehnica, daca este cazul.
a)În cazul în care ofertantul îsi demonstreaza capacitatea tehnica si profesionala invocând si sustinerea
acordata de catre o alta persoana, indiferent de natura relatiilor juridice existente între ofertant si persoana
respectiva, atunci acesta are obligatia de a dovedi sustinerea de care beneficiaza, prin prezentarea unui
angajament ferm al persoanei respective, in original, prin care aceasta confirma faptul ca va pune la
dispozitie ofertantului resursele tehnice si profesionale invocate.
b)Atunci când un grup de operatori economici depune oferta comuna, capacitatea tehnica si profesionala
se demonstreaza prin luarea în considerare a resurselor tuturor membrilor grupului. În cazul în care grupul
beneficiaza de sustinerea tehnica si profesionala a unei/unor terte persoane, capacitatea tehnica si
profesionala se demonstreaza în conditiile prevazute la pct a).
Modalitatea de indeplinire
Persoana care asigura sustinerea tehnica nu trebuie sa se afle în situatia care determina excluderea din
procedura de atribuire, conform prevederilor art. 180, art.181 lit. a), c1) si d) si art. 69 indice1 din OUG 34/
2006 si va depune în acest sens formularul A, formularul B.1 si formularul B.2- cerintele a),c1) si d) în
original .
1.Certificat ISO 9001:2000/2008 managementul calitatii. Ofertantul va prezenta un certificat emis de un
organism independent care atesta ca acesta are implementat si mentine, conform ISO 9001:2008, un
sistem de management al calitatii sau echivalentul lui pentru activitatea specifica obiectul contractului, in
copie lizibila semnata si stampilata cu mentiunea „conform cu originalul’. Valabilitatea documentului se va
raporta la data limita de depunere a ofertelor. Demonstrarea unui nivel corespunzator al calitatii se poate
face si prin prezentarea unui document din care sa reiasa ca a avut loc un audit de certificare si urmeaza
a se emite certificatul propriu zis. În cazul asocierilor, cerinta va fi îndeplinita de fiecare asociat in parte,
pentru partea de contract pe care o realizeaza. În conformitate cu principiul recunoasterii reciproce, se vor
accepta certificate echivalente emise de organisme din tara operatorului economic participant la
procedura de achizitie publica.
Modalitatea de indeplinire
Certificat ISO 9001:2000/2008 managementul calitatii. Ofertantul va prezenta un certificat emis de un
organism independent care atesta ca acesta are implementat si mentine, conform ISO 9001:2008, un
sistem de management al calitatii sau echivalentul lui pentru activitatea specifica obiectul contractului, in
copie lizibila semnata si stampilata cu mentiunea „conform cu originalul’. Valabilitatea documentului se va
raporta la data limita de depunere a ofertelor. Demonstrarea unui nivel corespunzator al calitatii se poate
face si prin prezentarea unui document din care sa reiasa ca a avut loc un audit de certificare si urmeaza
a se emite certificatul propriu zis. În cazul asocierilor, cerinta va fi îndeplinita de fiecare asociat in parte,
pentru partea de contract pe care o realizeaza. În conformitate cu principiul recunoasterii reciproce, se vor
accepta certificate echivalente emise de organisme din tara operatorului economic participant la
procedura de achizitie publica.
III.2.4
) Contracte rezervate
Nu
III.3) CONDITII SPECIFICE PENTRU CONTRACTELE DE SERVICII
III.3.1
) Prestarea serviciilor in cauza este rezervata unei anumite profesii
Nu
Persoanele juridice au obligatia sa indice numele si calificarile profesionale ale membrilor
III.3.2
personalului responsabili pentru prestarea serviciilor respective
)
Nu
SECTIUNEA IV: PROCEDURA
IV.1) TIPUL PROCEDURII
IV.1.1
) Tipul procedurii
Licitatie deschisa
IV.2) CRITERII DE ATRIBUIRE
IV.2.1
) Criterii de atribuire
Pretul cel mai scazut
IV.2.2
) Se va organiza o licitatie electronica
Da
Precizari specifice privind licitatia electronica, conform art. 164 din OUG 34/2006: a) in cadrul licitatiei
electronice, procesul repetitiv de ofertare se refera numai la pretul ofertei fara TVA; b) informatiile care
urmeaza a fi puse la dispozitia ofertantilor in cursul licitatiei electronice sunt: “ ofertantii pot vedea
numarul de participanti inscrisi la licitatie”. Licitatia electronica va începe la 2 (doua) zile lucratoare de la
transmiterea invitatiei la adresa de posta electronica (e-mail) înregistrata în sistem ca adresa de contact.
Numarul de runde ale licitatiei electronice: 1 (una). Durata rundei de licitatie: 1 zi ( 24 ore). Licitatia
electronica se va încheia dupa terminarea rundei de licitare. c) Dupa runda de licitatie electronica, se
solicita operatorilor economici sa transmita autoritatii contractante, in termen de 2 zile, oferta financiara cu
noile valori rezultate în urma procesului de reofertare electronica, în original.
IV.3) INFORMATII ADMINISTRATIVE
IV.3.1
) Numar de referinta atribuit dosarului de entitatea contractanta
93/ 439 /23.07.2014
IV.3.2
) Anunturi publicate (anunt publicat) anterior privind acelasi contract
Nu
IV.3.3
) Conditii de obtinere a caietului de sarcini si a documentatiei suplimentare (cu exceptia unui SAD)
Termenul limita pentru depunerea cererilor de documente sau pentru acces la documente: 03.09.2014
14:00
Documente de plata: NU
IV.3.4
) Termen limita pentru primirea ofertelor sau a cererilor de participare
04.09.2014 10:00
IV.3.5
) Limba sau limbile in care poate fi redactata oferta sau cererea de participare
Romana
Moneda in care se transmite oferta de pret: RON
IV.3.6
) Perioada minima pe parcursul careia ofertantul trebuie sa isi mentina oferta
90 zile (de la termenul limita de primire a ofertelor)
IV.3.7
) Conditii de deschidere a ofertelor
Data: 04.09.2014 11:00
Locul: Sucursala RegionalaCF Craiova, Birou Achizitii Publice, Craiova, B-dul Decebal nr. 1,tel.
0351403282
Persoane autorizate sa asiste la deschiderea ofertelor: da
membrii comisiei de evaluare si reprezentantii imputerniciti ai ofertantilor
SECTIUNEA VI: INFORMATII SUPLIMENTARE
VI.1) CONTRACTUL ESTE PERIODIC
Nu
VI.2) CONTRACTUL SE INSCRIE INTR-UN PROIECT/PROGRAM FINANTAT DIN FONDURI
COMUNITARE
Nu
Tip de finantare: Alte fonduri
VI.3) ALTE INFORMATII
Modul de departajare a ofertelor cu pret egal: În cazul în care în urma stabilirii clasamentului final conform
criteriului de atribuire „pretul cel mai scazut”, comisia de evaluare constata ca sunt doua sau mai multe
oferte cu acelasi pret clasate pe locul I, autoritatea contractanta va solicita ofertantilor care au oferit cel
mai mic pret o noua propunere financiara in plic inchis, iar contractul va fi atribuit ofertantului a carui noua
propunere financiara are pretul cel mai scazut. Pentru demonstrarea îndeplinirii criteriilor de calificare
solicitate la punctele III.2.1-III.2.4 din prezenta Fisa de date a Achizitiei, ofertantul are dreptul, conform art.
11 (4) din HG nr. 925/2006 cu modificarile si completarile ulterioare, de a prezenta initial doar o declaratie
pe proprie raspundere semnata de reprezentantul sau legal, prin care sa confirme ca îndeplineste criteriile
de calificare, astfel cum au fost solicitate în documentatia de atribuire. Declaratia trebuie sa fie însotita
de o anexa în care ofertantul mentioneaza succint dar precis modul concret de îndeplinire a respectivelor
cerinte – inclusiv daca au fost solicitate diverse valori, cantitati sau alte asemenea. Declaratia si anexa se
depun în original. Model de declaratie – Formularul 15.
VI.4) CAI DE ATAC
VI.4.1
) Organism competent pentru caile de atac
Consiliul National de Solutionare a Contestatiilor
Adresa postala: Str. Stavropoleos, nr. 6, sector 3, Bucuresti , Localitatea: Bucuresti , Cod
postal: 030084 , Romania , Tel. +40 213104641 , Email: office@cnsc.ro , Fax: +40 213104642 / +40
218900745 , Adresa internet (URL): https://www.cnsc.ro
Organism competent pentru procedurile de mediere
VI.4.2
) Utilizarea cailor de atac
Precizari privind termenul (termenele) de exercitare a cailor de atac
Termenul de depunere a contestatiei este de 5 zile începând cu ziua urmatoare luarii la cunostinta despre
un act al autoritatii contractante considerat nelegal.
VI.4.3
) Serviciul de la care se pot obtine informatii privind utilizarea cailor de atac
Oficiul Juridic din cadrul Sucursalei Regionala CF Craiova
Adresa postala: Bulevardul Decebal nr. 1 , Localitatea: Craiova , Cod
postal: 200646 , Romania , Tel. +40 351403214 , Fax: +40 351403214
VI.5) DATA EXPEDIERII PREZENTULUI ANUNT
11.08.2014 12:48