Serviciul AGA, CA și mass-media Tel. CFR: 021.319.95.39/122312/122905/122340
Nr.1/6/S/42/16.09.2024 Tel./Fax: 021.319.70.80
COMUNICAT DE PRESĂ
Deschidere oferte la procedura de achiziție sectorială privind atribuirea contractului de proiectare și execuție aferent obiectivului de investiţii „Modernizarea infrastructurii de cale ferată dintre staţile CF Bucureşti Nord – Jilava – Giurgiu Nord – Giurgiu Nord Frontieră – Lot 2”
București, 16 septembrie 2024
Compania Naţională de Căi Ferate “CFR” SA vă informează că azi, 16 septembrie 2024, la ora 15:00, a deschis ofertele depuse la procedura de achiziție sectorială privind atribuirea contractului de proiectare și execuție aferent obiectivului de investiţii „Modernizarea infrastructurii de cale ferată dintre staţile CF Bucureşti Nord – Jilava – Giurgiu Nord – Giurgiu Nord Frontieră – Lot 2”
În cadrul procedurii, au depus oferte următorii agenți economici:
- Ofertant unic FCC CONSTRUCCION S.A.;
- Asociere : ARCADA COMPANY (Leader),S.C. Alstom Transport S.A.;
- Asociere : PORR CONSTRUCT (Leader), IMSAT;
- Asociere: ZUE (Leader),CON-A OPERATIONS, UTI CONSTRUCTION AND FACILITY MANAGEMENT.
Valoarea estimată a achiziției publice pentru Modernizarea liniei de cale ferată Bucureşti – Jilava – Giurgiu Nord – Giurgiu Nord Frontieră (Lotul 2) este cuprinsă în intervalul 2.259.457.149,97 lei – 2.711.348.579,96 Lei, fără TVA, iar sursa de finanțare va fi asigurată din fonduri nerambursabile (CEF) și Bugetul de Stat. Durata pentru elaborarea proiectului tehnic și execuția lucrărilor va fi de 36 de luni, din care 6 luni proiectare și 30 de luni execuție.
Modernizarea liniei de cale ferată pe traseul Bucureşti Progresu – Jilava – Giurgiu Nord – Giurgiu Nord Frontieră (Lotul 2), în lungime de 93,45 km (fără intervalul Vidra – Comana, inclus în Lotul 1), cuprinde inclusiv lucrări de electrificare și de semnalizare, prin implementarea sistemului ERTMS.
Obiectivele specifice ale investiției sunt:
⦁ reducerea timpului de călătorie, prin creșterea vitezei de circulație pe întregul tronson
⦁ creșterea gradului de siguranță feroviară
⦁ îmbunătățirea confortului în timpul călătoriei, gestionând în același timp reducerea emisiilor de poluanți și impactul negativ asupra mediului;
⦁ atragerea călătorilor și a transportatorilor de mărfuri de pe zona rutieră pe calea ferată.
Menționăm faptul că, linia de cale ferată București Nord – Giurgiu Nord Frontieră este o linie importantă din punct de vedere economic, prin preluarea traficului internațional de pe cele două coridoare centrale care străbat teritoriul României și legătura între Coridorul Rhin – Dunăre și țările din partea de sud-est a Europei (Bulgaria, Grecia, Turcia), prin traversarea Dunării pe Podul Prieteniei, în sectorul de graniță dintre România și Bulgaria.
Urmează evaluarea ofertelor, în vederea stabilirii ofertei câștigătoare, cu derularea următoarelor etape din procedură:
- vizualizarea ofertelor depuse în SEAP;
- evaluare a garantiei, a informațiilor de participare din DUAE și a documentelor ce îl însoțesc;
- evaluarea conformității propunerilor tehnice cu prevederile caietului de sarcini;
- evaluarea propunerilor financiare, inclusiv verificarea conformității acestora cu propunerile tehnice;
- evaluarea documentelor suport depuse de ofertantii declarați câștigători, pentru demonstrarea informatiilor din DUAE;
- transmiterea comunicărilor către fiecare ofertant;
- semnarea contractului de achiziție sectorială, după trecerea perioadei de depunere a contestațiilor.
……………………………………………………………………………………………………………………………………………..
Compania Naţională de Căi Ferate „CFR” SA– companie care administrează infrastructura feroviară publică – desfăşoară o activitate de interes public şi contribuie la libera circulaţie a persoanelor, mărfurilor şi a bunurilor în interiorul ţării şi peste graniţă, în condiţii ecologice, eficiente şi de siguranţă.
Serviciul AGA, CA și mass-media