19 aprilie 2022-CFR SA a semnat contractul pentru modernizarea Complexului Feroviar Bucuresti _etapa _studiu de fezabilitate

Timp de lectură: 3 minute

Serviciul Comunicare Mass-Media                Tel/Fax: 021.311.70.80 Tel. CFR:.021.319.95.39/int. 122312/122905

Nr.1/5/305/19.04.2022

 

 

 

 

 

COMUNICAT DE PRESĂ

 

 

 

CFR SA a semnat contractul pentru prima etapă a programului de modernizare a Complexului Feroviar București (605,7 km)

 

 

 

 

Bucureşti, 19 aprilie 2022

Compania Naţională de Căi Ferate “CFR” SA și Asocierea ISPCF SA – BAICONS IMPEX SRL au semnat contractul, în valoare totală de 20.742.050 RON (fără TVA), pentru elaborarea studiului de fezabilitate necesarmodernizării liniilor și instalațiilor din Complexul Feroviar București(605,7 km), conform standardelor europene și cerințelor tehnice de interoperabilitate la nivelul rețelei feroviare românești.

 

Strategia CNCF CFR SA de modernizare a Complexului Feroviar București, cu o lungime desfășurată a liniilor de cale ferată de aproximativ 605,700 km, cuprinde următoarele zone de analiză și dezvoltare:

 

Complexul Feroviar București Nord – în lungime de 156,055 km;

Inelul Feroviar București – în lungime de 316,323 km;       

Conexiunile cu Inelul Feroviar București – în lungime de 133,348 km.

 

Obiectivul generalal proiectului de referință este de a identifica soluțiile de modernizare a subsistemelor feroviare ale Complexului Feroviar București (infrastructură, echipamente tehnice, sisteme de operare și de siguranță feroviară etc.), cu un accent special pe Complexul Feroviar București Nord, în vederea asigurării interoperabilității depline a infrastructurii feroviare din Nodul Feroviar București cu rețeaua feroviară TEN-T, în conformitate cu Regulamentul UE nr. 1315/2013, Regulamentul Comisiei 1299/2014 și Directiva de interoperabilitate 2008/57/CE.

O atenție deosebită se va acorda Complexului Feroviar București Nord, care deservește cea mai mare parte a traficului feroviar actual. Restul infrastructurii feroviare va fi, de asemenea, analizată pentru a identifica cererea potențială de trafic și funcționalitățile viitoare (noile servicii sub-urbane/peri-urbane de călători sau ca by-pass pentru traficul de marfă pe Inelul Feroviar București etc.) pentru fiecare linie/stație care face parte din Nodul Feroviar București, precum și strategia optimă de funcționare și exploatare a rețelei feroviare a Complexului, atât pentru trenurile de pasageri, cât și pentru cele de marfă.

 

Modernizarea infrastructurii feroviare și implementarea unui Centru de Management al Traficului la nivelul Complexului Feroviar București vor reduce considerabil durata de traversare a centurii feroviare a Bucureștiului, asigurând un timp de parcurs mult mai redus și fără opriri pentru transportul de marfă, precum și un volum de mărfuri crescut, comparativ cu situația actuală.

 

Obiectivele specificeale investiției sunt:

► îmbunătățirea condițiilor de călătorie și de siguranță a circulației feroviare la nivelul Complexului Feroviar București;

► eficientizarea managementul traficului pentru transportul de mărfuri la nivelul rețelei feroviare naționale;

► prezentarea unei alternative competitive pentru transportul urban între diferitele zone ale regiunii București-Ilfov.

►decongestionarea traficului rutier în Municipiul București și implicit reducerea factorului poluant

 

Valoarea contractului este de 20.742.050 RON (fără TVA), iar sursa de finanțareva fi asigurată dinFondul de Coeziune prin Mecanismul pentru Interconectarea Europei – CEF Sector Transport, în procent de 85% din valoarea eligibilă, iarrestul sumei va fi suportat de la Bugetul de Stat. Durata contractului este de 21 de luni.

 

 

 

 

 

 

 

Serviciul Comunicare Mass-Media

Vă rugăm activați JavaScript în browser pentru a utiliza toate funcționalitățile acestui site web apoi reîncărcați pagina.
Skip to content