23 Iunie 2025 – SEMNAREA CONTRACTULUI PENTRU MODERNIZAREA LINIEI FEROVIARE DROBETA TURNU SEVERIN BĂILE HERCULANE UN NOU PAS ÎN DEZVOLTAREA CORIDO

Timp de lectură: 2 minute

Serviciul AGA, CA și mass-media                                                   Tel. CFR: 021.319.95.39/122312/122905/122340

Nr.1/6/S/469/23.06.2025                                                           Tel./Fax:  021.319.70.80

 

 

COMUNICAT DE PRESĂ

 

SEMNAREA CONTRACTULUI PENTRU MODERNIZAREA LINIEI FEROVIARE DROBETA TURNU SEVERIN – BĂILE HERCULANE, UN NOU PAS ÎN DEZVOLTAREA CORIDORULUI ORIENT/EST-MEDITERANEAN

 

 

București, 23 Iunie 2025

 

Compania Națională de Căi Ferate ”CFR” SA anunță semnarea contractului pentru Proiectarea și Execuția lucrărilor aferente obiectivului de investiții „Reabilitarea liniei feroviare Craiova – Drobeta Turnu Severin – Caransebeș, parte a Coridorului Orient/Est-Mediteranean” – LOT 4: Cap X Drobeta Turnu Severin – Cap X Băile Herculane, km 362+632 – km 404+250.

Ofertantul declarat câștigător este asocierea formată din IC IÇTAŞ INŞAAT SANAYI VE TICARET ANONIM ŞIRKETI și Societatea Comercială Rotary Construcții Mentenanță S.A., cu lider de asociere IC IÇTAŞ INŞAAT SANAYI VE TICARET ANONIM ŞIRKETI. 

VALOAREA CONTRACTULUI:

2.309.944.931,12 lei (fără TVA)

 

DURATA TOTALĂ A CONTRACTULUI:

  • 195 luni, distribuite astfel: 
  • 12 luni pentru proiectare
  • 60 luni pentru execuția lucrărilor
  • 120 luni garanție (60 luni + 60 luni suplimentari) 
  • 3 luni pentru activități post-recepție finală

 

SURSA DE FINANȚARE:

Proiectul este finanțat prin Programul Transport 2021–2027, de la bugetul de stat, prin bugetul Ministerului Transporturilor și Infrastructurii, precum și din alte surse legal constituite. 

OBIECTIVELE PROIECTULUI:

Scopul principal al acestui proiect de investiții este îmbunătățirea competitivității economice a României, prin dezvoltarea unei infrastructuri feroviare moderne, sigure și eficiente, care să faciliteze integrarea în rețeaua de transport europeană și să contribuie la promovarea unui transport sustenabil.

 

Principalele lucrări și îmbunătățiri prevăzute includ:

 

  • Modernizarea liniei de cale ferată în conformitate cu Specificațiile Tehnice de Interoperabilitate, pentru linie simplă sau dublă, electrificată la 25 kV;

 

  • Introducerea de instalații de centralizare electronice/electrodinamice și a sistemului de siguranță ERTMS nivel 2;

 

  • Asigurarea unei sarcini maxime de 22,5 tone/osie și lungimi maxime de 740 m pentru trenuri;

 

  • Construirea de peroane înalte de 400 m lungime în toate stațiile;

 

  • Modernizarea a 7 tuneluri și realizarea de lucrări civile în stații;

 

  • Îmbunătățirea geometriei traseului pentru creșterea siguranței și eficienței;

 

  • Asigurarea unei viteze maxime de circulație de 100 km/h;

 

  • Modernizarea instalațiilor de electrificare și a sistemelor de semnalizare și telecomunicații;

 

  • Implementarea de panouri fonoabsorbante și soluții alternative pentru reducerea zgomotului;

 

  • Creșterea capacității de tranzit pe acest segment important al coridorului feroviar european.

 

Acest proiect reprezintă un pas esențial în modernizarea infrastructurii feroviare din România, contribuind la reducerea timpilor de călătorie, creșterea siguranței feroviare, protecția mediului și crearea unui cadru favorabil pentru dezvoltarea economică regională și națională.

 

Compania Națională de Căi Ferate ”CFR” SA își reafirmă angajamentul ferm de a implementa proiecte strategice menite să transforme infrastructura de transport feroviar din România într-un sistem competitiv, modern și interoperabil la nivel european.

 

Serviciul AGA, CA și Mass-Media

Vă rugăm activați JavaScript în browser pentru a utiliza toate funcționalitățile acestui site web apoi reîncărcați pagina.
Skip to content