Direcţia Comunicare şi Relaţii Externe Tel/Fax:021/ 3117080, CFR 122905
Serviciul Comunicare Mass-Media
Nr. 17/2/237/24.06.2016
COMUNICAT DE PRESĂ
Bucureşti, 24 iunie 2016
Licitaţia pentru Tronsonul 3 de cale ferată Gurasada – Simeria a fost finalizată
CFR SA a finalizat procedura de evaluare a ofertelor aferente Tronsonului 3 de cale ferată Gurasada – Simeria.
Acest lucru va permite atribuirea contractului de executie lucrari pentru un lot important aferent proiectului de reabilitarea a liniei de cale ferată Frontieră – Curtici – Simeria, parte componentă a Coridorului IV Pan – European pentru circulaţia trenurilor cu viteza maximă de 160 km/h.
Durata de execuţie a contractului câştigat de Asocierea FCC – ASTALDI – CONVENSA, este de 36 de luni la care se adaugă 24 de luni perioada de notificare a defecţiunilor, iar criteriul de atribuire este preţul cel mai scăzut.Valoarea ofertei este de 2.636.523.184,68 lei fără TVA.
Prin finalizarea procedurilor pe acest tronson, CFR SA deschide un nou front de lucrări a căror finanţare este asigurată în cadrul POIM, contribuind în mod direct la îndeplinirea obiectivului de modernizare a ramurii nordice a Coridorului IV feroviar, cuprinsă între Curtici – Braşov – Constanţa, precum şi la realizarea absorbţiei programate a fondurilor europene.
Tronsonul Gurasada – Simeria are o lungime de 40.883 km şi face parte din Secţiunea Km 614 – Radna – Simeria.
Lucrările pentru reabilitarea şi modernizarea tronsonului Gurasada – Simeria, linie electrificată dublă, vor acoperi:
> creşterea vitezei de circulaţie a trenurilor de călători la 160 km/h;
> lucrări de infrastructură şi suprastructură feroviară pe o lungime de 40,883 km;
> 17 poduri (din care 3 peste Mureş cu deschidere centrală mai mare de 110 m), 27 de podeţe, 4 pasaje superioare, 3 pasaje inferioare;
> lucrări de electrificare şi energoalimentare (inclusiv substaţii de tracţiune electrică de la reţeaua naţională la 25 kv sau 27,5 kv, precum şi sistem de telegestiune SCADA), pe o lungime de 40,883 km;
> lucrări semnalizare (centralizare electronică), 170 de macazuri;
> lucrări ERTMS (ETCS nivel 2 + GSMR), inclusiv sistemul RBS (Radio Block Center);
> lucrări civile în 8 staţii (inclusiv halte comerciale şi halte).
La finalul perioadei legale de contestaţii, contractul de achiziţie publică poate fi încheiat şi semnat de ambele părţi (CNCF CFR SA şi ofertantul câştigător).
Compania Naţională de Căi Ferate „CFR” SA– companie care administrează infrastructura feroviară publică – desfăşoară o activitate de interes public şi contribuie la libera circulaţie a persoanelor, mărfurilor şi a bunurilor în interiorul ţării şi peste graniţă, în condiţii ecologice, eficiente şi de siguranţă.
Serviciul Comunicare Mass-Media