25 ianuarie 2024 – Precizări privind intervenția personalului SRCF Cluj în data de 23 ianuarie 2024, la incendiul produs la trenul IR 1830

Timp de lectură: 3 minute

Serviciul Comunicare Mass-Media…………………………………Tel/Fax: 021.311.70.80/int. 122312/122905

Nr.1/5/80/25.01.2024

INFORMARE DE PRESĂ

privind intervenția personalului SRCF Cluj în data de 23 ianuarie 2024, la incendiul produs la trenul IR 1830

Urmare informaţiilor apărute în spaţiul public, privind intervenția personalului de specialitate al Secției IFTE 2 Dej, în data de 23.01.2024, la incendiul produs la vagoanele nr. 2 și nr. 3 din compunerea trenului IR 1830, aflat în circulație între Hm Mogoșeni și Stația Beclean pe Someș,

Serviciul Comunicare Mass-Media transmite etapele parcurse de personalul de intervenție de la ora avizării evenimentului feroviar și până la reluarea circulației trenurilor în condiții normale de trafic:

Ora 17.55 – șeful de stație Beclean pe Someș a fost avizat asupra faptului că, în circulația trenului IR 1830 aparținând SNTFC (relația Galați – Cluj Napoca) s-a produs un început de incendiu la vagoanele aflate în poziția 2 și 3 din compunerea trenului. Trenul a fost oprit în linie curentă între Hm Mogoșeni și stația Beclean pe Someș, în zona km 1+290, iar personalul de tren și mecanicul de locomotivă au luat primele măsuri de localizare și stingere a incendiului cu dispozitivele aflate în dotarea vagoanelor.

Ora 18.03 – deoarece intervenția personalului de tren nu a oprit incendiul, șeful Stației Beclean pe Șomeș a solicitat, prin Serviciul 112, intervenția pompierilor

Ora 18:16 – incendiul întrerupe automat tensiunea din firul de contact din stația Coldău, prin protecție maximală și distanță cu RAR blocat. DEF Dej este avizat de către operatorul RC Dej că pe distanța Beclean pe Someș – Mogoșeni la un vagon din garnitura trenului 1830 a izbucnit un incendiu.

Ora 18.21 – se scoate de sub tensiune și porțiunea de linie cuprinsă între Cap X Stația Beclean pe Someș și Cap Y Hm Mogoșeni, cu interdicție de circulație cu locomotive electrice.

Ora 18.28 – garează trenul R 4704 aflat în circulație între stații pe linie simplă (fapt care nu a permis îndrumarea drezinei pantograf)

Ora 18.28 – imediat după gararea trenului R 4704, drezina pantograf pleacă din Stația Năsăud și sosește în Hm Mogoșeni la ora 18.54.

Ora 18.55 – drezina intră pe linie curentă închisă

Ora 18.58 – drezina sosește la locul incidentului

Ora 19.01 – au fost montate scurtcircuitoarele mobile (scuturi de protecție) pentru descărcarea tensiunii din firul de contact (27.000 volți).

Ora 19.04 – ISU intervine pentru stingerea incendiului. Menționăm faptul că, reprezentanții IGSU nu au intervenit în stingerea incendiului decât după montarea acelor scuturi de protecție, intervenție care se realizează și s-a realizat doar cu drezina pantograf și personal calificat.

Ora 20.40 – incendiul la cele două vagoane a fost localizat și stins de către pompierii militari.

Ora 20.37 – sosește în Hm Mogoșeni locomotiva de ajutor (de la trenul 4116) pentru eliberarea liniei curente.

Ora 21.45 – trenul IR 1830 a fost retras în HM Mogoșeni, la linia III.

Ora 21.48 – după asigurarea gabaritului, linia curentă Mogoșeni – Beclean pe Someș s-a redeschis pentru circulația trenurilor cu locomotive Diesel.

În intervalele libere de circulație s-a intervinit pentru înlocuirea firului de contact topit între stâlpii 117-119.

Ora 03:18 – s-a repus sub tensiune linia de contact pe distanța Beclean pe Someș – Mogoșeni și s-a reluat circulația în condiții normale, cu tracțiune electrică.

În contextul detalierii de mai sus a modului de intervenție al personalului de specialitate al SRCF Cluj, vă asigurăm că angajații Regionalei au respectat și au acționat conform procedurilor interne pentru astfel de evenimente feroviare, în cazul incendiului produs la cele 2 vagoane din compunerea trenului IR 1830.

.………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………..

Compania Naţională de Căi Ferate „CFR” SA – companie care administrează infrastructura feroviară publică – desfăşoară o activitate de interes public şi contribuie la libera circulaţie a persoanelor, mărfurilor şi a bunurilor în interiorul ţării şi peste graniţă, în condiţii ecologice, eficiente şi de siguranţă.

Şef Serviciu

Oana BRÂNZAN

Vă rugăm activați JavaScript în browser pentru a utiliza toate funcționalitățile acestui site web apoi reîncărcați pagina.
Skip to content