Către: Platforma online www.stiripesurse.ro
În atenţia:
Domnului Florin PUȘCAȘ – Redactor-Șef
Stimată conducere,
Întrucât articolul Dezvăluiri despre ce se ascunde în spatele firmei aleasă de Drulă pentru reparația transonului unde a deraiat un tren, publicat astăzi, 27.07.2021, la ora 11.31, sub semnătura doamnei/domnișoarei ALICE DRĂGHICI, conține informații false și acuzații nefondate, formulate de domnul deputat Marian Mina (PSD) pe pagina domniei-sale de socializare, în legătură cu intervențiile feroviare desfășurate în zona stației Fetești, unde în data de 22 iulie a.c, 5 vagoane din compunerea unui tren de marfă au deraiat,Serviciul Comunicare Mass-Media al CNCF CFR SA transmite pentru publicare următorul
DREPT LA REPLICĂ
1. Deraierea celor 5 vagoanedin compunerea trenului de marfă s-a produs în ziua de 21 iulie 2021, la intrarea în stația Fetești, în jurul orei 14.10, magistrala București – Constanța fiind redeschisă traficului în cursul nopții de 21 spre 22 iulie, la ora 2.30.
2. România NU a fost paralizată zile întregi din cauza acestui eveniment feroviar, deoarece trenurile de călători și-au reluat circulația pe ruta directă București – Constanța, și retur, inclusiv prin stația Fetești, după 12 h. În aceste 12 ore, personalul feroviar al Sucursalei Regionale CF Constanța (SRCF Constanța), și nu altă firmă privată, așa cum tendențios este menționat în articolul publicat pe platforma dumneavoastră, au depus eforturi considerabile pentru eliberarea gabaritului și redeschiderea liniei de cale ferată, astfel încât traficul feroviar spre și dinspre Litoral să revină, în cel mai scurt timp, pe ruta directă.
3. Intervențiile în zona deraierii, necesare pentru redeschiderea magistralei București – Constanța și reluarea traficului feroviar pe ruta directă, au fost executate de personalul feroviar al SRCF Constanța, nu de un antreprenor privat.
4. Lucrările de întreținere a infrastructurii feroviare pe tronsoanele modernizate se execută anual, aceste fiind atribuite în urma procedurilor de achiziție publică organizate în Sistemul Electronic de Achiziții Publice (SEAP). Scopul acestor lucrări este de a întreține infrastructura feroviară pentru circulația trenurilor cu viteza de 160 km/h, stabilită în urma programului de modernizare.
5. Astfel, pe data de 26 aprilie 2021, SRCF Constanța a publicat în SEAP anunțul de participare la procedura de licitație pentru lucrări de întreținere și reparații, raportul acestei proceduri fiind semnat de comisia de licitații a SRCF Constanța în data 02.06.2021, iar contractul între SRCF Constanța și firma desemnată câștigătoare, conform prevederilor legale, a fost semnat în data de 09.06.2021.
6. Practic, lucrările de întreținere și reprații sus-menționate sunt lucrări atribuite în urma unei proceduri legale de achiziție publică și nu au nicio legătură cu intervențiile desfășurate doar de personalul SRCF Constanța, în stația Fetești, în zona deraierii.
În consecință, apreciem că autoarea articolului Dezvăluiri despre ce se ascunde în spatele firmei aleasă de Drulă pentru reparația transonului unde a deraiat un tren, prin publicarea informațiilor respective, fără a solicita CFR SA minime clarificări în legătură cu acuzațiile nefondate postate pe pagina respectivă de socializare, dezinformează în mod total neprofesionist și tendențios opinia publică şi aduce grave prejudicii de imagine atât companiei în sine, cât și zecilor de feroviari care au muncit non-stop în cele 12 ore, pentru ca traficul feroviar pe magistrala București – Constanța să fie redeschis pe ruta directă.
În final, ne exprimăm încrederea că, luând la cunoştinţă aceste aspecte, conducerea platformei www.stiripesurse.ro îşi va onora obligaţia de a face public acest Drept la Replică, în condiţiile impuse de deontologia profesională, și din obligația profesională de a informa corect opinia publică.
Compania Naţională de Căi Ferate „CFR” SA– companie care administrează infrastructura feroviară publică – desfăşoară o activitate de interes public şi contribuie la libera circulaţie a persoanelor, mărfurilor şi a bunurilor în interiorul ţării şi peste graniţă, în condiţii ecologice, eficiente şi de siguranţă.
Şef Serviciu
Oana BRÂNZAN