Racordarea liniilor de cale ferată Câmpina-Predeal la podul peste Prahova
Ministerul Transporturilor şi Infrastructurii anunţă că marţi, 31 august 2010, vor începe lucrările de racordare (pe o distanţă de 2 km) a liniilor de cale ferată Câmpina – Comarnic la noul pod feroviar peste râul Prahova din oraşul Breaza.
Lucrările se vor executa prin racordarea succesivă a unui fir la noul pod feroviar, circulaţia trenurilor urmând a se desfăşura pe celălalt fir.
După finalizarea lucrărilor de racordare, începând de miercuri, 1 septembrie 2010, viteza de circulaţie a trenurilor de călători pe secţiunea Câmpina – Comarnic va creşte la 80 km/h.
În cursul dimineţii de marţi, 31 august 2010, se vor executa lucrări de adaptare a instalaţiilor de semnalizare la noua configuraţie a liniilor, operaţiuni care vor cauza unele perturbaţii în graficul de circulaţie a trenurilor, de circa 15-20 de minute.
Până la sfârşitul acestui an se vor finaliza lucrările de construcţie şi modernizare a celor 120 de poduri de pe linia Câmpina-Predeal.
În anul 2010 se va finaliza întregul proiect de modernizare şi reabilitare a liniilor şi instalaţiilor de cale ferată de pe tronsonul Comarnic-Predeal.
Lucrările de reabilitare a secţiunii de cale ferată Câmpina – Predeal se realizează cu fonduri europene (fonduri ISPA 75%) şi fonduri de la bugetul de stat (25 %).
Valoarea totală a proiectului este de de 311,45 milioane euro, din care:
Ø fonduri europene – 149,6 milioane euro (reprezentând 75 % din valoarea eligibilă);
Ø bugetul de stat – 161,8 milioane euro, reprezentând:
§ 49,9 milioane euro (25 % din valoarea eligibilă)
§ 111,9 milioane euro (cheltuieli neeligibile)..