19 august 2022 – CFR SA a desemnat oferta câștigătoare pentru modernizarea infrastructurii feroviare și creșterea vitezei de circulație la 160 km/h pe secțiunea Lugoj – Timișoara Est (lotul 2)

Timp de lectură: 3 minute

SERVICIUL COMUNICARE MASS-MEDIA…………………………………Tel/Fax: 021.317.74.38; int CFR:122312/122905

Nr: 1/5/672/19.08.2022

 

 

 

 

COMUNICAT DE PRESĂ

 

 

CFR SA a desemnat oferta câștigătoare pentru modernizarea infrastructurii feroviare și creșterea vitezei de circulație la 160 km/h pe secțiunea Lugoj – Timișoara Est (lotul 2)

 

 

București, 19 august 2022

 

Compania Naţională de Căi Ferate CFR SA vă informează că a fost desemnată oferta câștigătoare laprocedura de licitaţie publicăpentru achiziţia serviciilor de proiectare şi execuţie a lucrărilor de modernizare pe secțiunea Lugoj – Timișoara Est (lotul 2), aferentă obiectivului de investiții “Modernizarea liniei CF Caransebeș – Timișoara – Aradˮ, pentru creșterea vitezei de circulație la 160 km/h pentru trenurile de călători şi 120 km/h pentru trenurile de marfă.

 

Oferta financiară depusă deFCC CONSTRUCCION SA, în valoare de1.916.221.849,14 lei, fără TVA, a fost desemnată câștigătoare,contractul de achiziţie publică urmând a fi încheiat şi semnat de ambele părţi la finalul perioadei legale de contestaţii.Durata de implementare a contractului este de 102 luni, din care 42 de luni pentru proiectare și execuția lucrărilor și 60 de luni, perioada de garanție a obiectivului.Sursa de finanţare a fost identificată și va fi asigurată prin Planul Naţional de Relansare şi Rezilienţă (PNRR), Componenta 4 – Transport sustenabil.

 

Modernizarea secțiunii de cale ferată Lugoj – Timișoara Est (Lot 2), în lungime de 54,13 km, cuprinde lucrări complexe de infrastrutură şi suprastructură feroviară (terasamente, linii, stații C.F, consolidarea lucrărilor de artă, lucrări de instalații, energoalimentare, telecomunicaţii etc.) și de protecţia mediului.

 

Obiective principalele ale proiectului de modernizare pe Lotul 2Lugoj – Timișoara Estsunt:

  •  îmbunătățirea geometriei traseului și sporirea capacității portante a căii pentru a permite circulația trenurilor cu viteza de până la 160 km/h;
  •  modernizarea staţiilor şi haltelor de mişcare, adaptând capacitatea de exploatare la volumul de trafic şi la necesităţile tehnologice;
  •  modernizarea clădirilor staţiilor de călători, construirea de pasarele şi ridicarea nivelului peroanelor, în conformitate cu standardele europene în vigoare;
  •  dublarea liniei;
  •  lucrări poduri/podeţe, sistem de drenaj, îmbunătăţirea terenului de fundare și a terasamentelor;
  •  lucrări pentru rridicarea niveletei căii și protecția antierozionala a terasamentului de cale ferată în zonele inundabile;
  •  montare de panouri fonoabsorbante şi/sau soluţii alternative de reducere a nivelului de zgomot, pe segmentele de cale ferată ce străbat localități;
  •  instalaţii de centralizare electronică şi introducerea sistemului de siguranţă ERTMS (ETCS nivel 2 + GSM-R);
  •  modernizarea echipamentului de telecomunicaţii;
  •  montarea de încălzitoare de macaz pe liniile de primire-expediere, în staţii, în halte de mişcare şi la ramificaţii, pentru a combate efectele înzăpezirii liniei CF.

 

Prin modernizarea infrastructurii şi suprastructurii feroviare pe secțiunea Lugoj – Timișoara Est (Lot 2)se vor asigura condiţii tehnice pentru circulaţia cu viteza de 160 km/h pentru trenurile de călători şi de 120 km/h pentru trenurile de marfă, creşterea gradului de confort şi de siguranţă a traficului feroviar.

…………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………

Compania Naţională de Căi Ferate „CFR” SA– companie care administrează infrastructura feroviară publică – desfăşoară o activitate de interes public şi contribuie la libera circulaţie a persoanelor, mărfurilor şi a bunurilor în interiorul ţării şi peste graniţă, în condiţii ecologice, eficiente şi de siguranţă.

 

 

 

 

 

Şef Serviciu

Oana BRÂNZAN

Vă rugăm activați JavaScript în browser pentru a utiliza toate funcționalitățile acestui site web apoi reîncărcați pagina.
Skip to content