DIRECŢIA RELAŢII INTERNAŢIONALE ŞI MASS-MEDIA
Serviciul Mass-Mediaşi Marketing…………………………………………………………….Tel/Fax: 021.317.74.38; int CFR:122312/122905
Nr: 17/2/353/23.09.2015
COMUNICAT DE PRESĂ
Modernizarea infrastructurii feroviare contribuie la creşterea cotei de piaţă a transportului feroviar
Compania Naţională de Căi Ferate CFR SA va demara pe 26 septembrie programul de reabilitare a 4 poduri feroviare situate pe tronsonul Bucureşti – Videle, între staţiile Chiajna şi Grădinari (km 20+474, km 21+084, km 21+434 şi km 21+888). Lucrările, finanţate din fonduri europene, au drept scop consolidarea infrastructurii şi, implicit, îmbunătăţirea condiţiilor de călătorie pe calea ferată, prin creşterea vitezei circulaţiei şi sporirea siguranţei feroviare.
Programul de reabilitare a celor 4 poduri de cale ferată este parte integrantă a proiectului care vizează reabilitarea a 7 poduri/podeţe CF de pe raza Sucursalei CF Bucureşti şi este înscris pentru finanţare în Programul Operaţional Sectorial Transporturi. Valoarea financiară a programului, care va demara la sfârşitul lunii septembrie, este de 9,5 milioane de lei, lucrările urmând a fi executate de asocierea de firme Bilfinger Baugesellschaft m.b.H – S.C. Metabet CF SA.
Pentru a se asigura condiţii necesare atât pe şantierele de lucru, cât şi în traficul feroviar, circulaţia se va derula pe toată perioada execuţiei lucrărilor în condiţii speciale, trenurile urmând a tranzita zona Chiajna – Grădinari alternativ pe câte un fir de circulaţie, funcţie de trasarea şi stabilirea graficului de execuţie.
Din punct de vedere tehnic, programul de reabilitare implică o gamă complexă delucrări pentru fiecare obiectiv feroviar în parte, pornind de la amenajarea albiei în zona podului (unde este cazul), continuând cu reparaţii la fundaţii, culee, finalizând cu lucrări de suprastructură şi infrastructură.
Reabilitarea celor 4 poduri CF contribuie în mod direct la creşterea vitezei de circulaţia a trenurilor de călători de la 70 km/h la 120 km/h, şi implicit la reducerea duratei de călătorie pe distanţa Bucureşti – Videle.
Modernizarea infrastructurii feroviare reprezintă pe de o parte modul direct de a atragere publicul călător spre cel mai ecologic mod de trtansport, iar pe de altă parte soluţia de creştere a cotei actuale de piaţă a tuturor operatorilor de transport feroviar de călători şi de marfă, prin sporirea gradului de siguranţă şi de confort, dar şi prin reducerea timpului de călătorie.
.…………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………..
Compania Naţională de Căi Ferate „CFR” SA– companie care administrează infrastructura feroviară publică – desfăşoară o activitate de interes public şi contribuie la libera circulaţie a persoanelor, mărfurilor şi a bunurilor în interiorul ţării şi peste graniţă, în condiţii ecologice, eficiente şi de siguranţă.
Şef Serviciu
Oana BRÂNZAN