COMUNICAT DE PRESĂ‚ 30.03.2013

Timp de lectură: 4 minute

 BIROUL DE PRESĂ‚, INFORMAŢII ȘI RELAŢII CU PUBLICUL

Nr:1/2/112/30.03.2013

 

 

 

COMUNICAT DE PRESĂ‚

 

CFR SA demareaza procedura de recrutare a noilor manageri

 

 

Bucureşti, 30 martie 2013

 

Compania Naţională de Căi Ferate CFR SA demarează în luna aprilie procedura de recrutare a noului management. Continuând implementarea angajamentelor asumate faţă de instituţiile financiare internaţionale, una dintre cele mai mari companii din România, cu aproximativ 23.000 de angajaţi, CFR SA va derula această procedură în colaborare cu cel puţin trei firme independente, specializate în recrutarea resurselor umane, pentru selectarea personalului pentru cele 5 posturi de Chief Officer.

 

În paralel se va desfăşura şi procedura de selecţie a candidaţilor pentru ocuparea celor 7 posturi vacante de director, procedură care va fi efectuată de o comisie internă a companiei, conform prevederilor Codului Muncii şi ale Contractului Colectiv de Muncă.

Procedurile de selecţie sunt deschise pentru toţi profesioniştii interesaţi, inclusiv persoanele care ocupă în prezent aceste posturi, perioada de finalizare a selecţie fiind de cel mult 45 de zile.

 

Această campanie de recrutare se adresează profesioniştilor din sistemul feroviar şi din afara lui, fiind parte integrantă din planul de management pe care l-am prezentat board-ului administrativ. Avem nevoie de o echipă de top management care să îşi asume responsabilitatea unor măsuri fără de care situaţia dificilă a companiei nu se poate redresa. În aceste prime două luni am reuşit deja implementarea unor decizii care au contribuit la reducerea costurilor şi la creşterea sumelor care vor fi încasate de companie. Consumul de combustibil este în scădere cu 15%, precum şi costurile serviciilor din filiale. Vom avea încasări mai mari şi din creşterea chiriilor pentru terenuri şi spaţiile comerciale din gări. De asemenea, problema datoriilor pe care le au operatorii naţionali de transport feroviar CFR Marfă şi CFR Călători va fi stabilită prin planul convenit între Ministerul Finanţelor Publice şi Ministerul Transporturilor. Noul plan de management ne dă certitudinea că suntem pe drumul cel bun“, a declarat DIMITRIOS SOPHOCLEOUS, director general al CFR SA.

 

Conducerea CFR SA urmăreste creşterea cifrei de afaceri prin îmbunătăţirea relaţiei de business cu actualii clienţii, dar şi prin identificarea unor potenţiale noi zone pentru a creşte veniturile. Între timp, compania a început discuţiile cu furnizorii pentru a obţine scăderea preţului de achiziţionare a energiei electrice.

 

”Putem obţine preţuri mai mici şi pentru lucrările de mentenanţă şi de întreţinere dacă folosim mecanisme mai bune de recepţie a lucrărilor efectuate şi a materialelor livrate. Din această perspectivă avem motive să fim optimişti, a declarat Dimitrios Sophocleous.

Pe de altă parte, siguranţa pe calea ferată este tratată cu prioritate. Am creat împreună cu Jandarmeria Română un plan de protecţie care să descurajeze furturile de componente. Doar anul trecut valoarea pierderilor, provocate de reţelele de hoţi, depăşea suma de 10 milioane de euro. La această problemă de siguranţă se adaugă şi nivelul extrem de scăzut al investiţiilor de la buget în ultimi 10 ani. Anul trecut, din cei 5000 de km de cale ferată care aveau nevoie de reparatii capitale, au fost executate lucrări doar pe 12,8 km. Din raţiuni de securitate, dar şi comerciale, statul trebuie să investească în acest domeniu critic.

S-a reuşit deja reabilitarea coridorului IV, între Constanţa şi Predeal, acum ne concentrăm pe tronsonul Predeal – Curtici. Fondurile europene sunt o soluţie pentru sistemul infrastructurii feroviare, iar absorbţia sumelor alocate este una dintre cele mai importante surse. Accelerarea ritmului în procedurile de licitaţii şi stricta respectare a procedurilor, având şi asistenţă tehnică necesară, pot genera progrese rapide, a mai declarat directorul general al CFR SA.

 

Săptămâna viitoare DIMITRIOS SOPHOCLEOUS va continua vizita în sucursalele feroviare şi va discuta cu reprezentanţii sucursalelor Timişoara şi Iaşi despre măsurile de eficientizare a activităţii şi de reducere a costurilor companiei.

 

Contact:

Oana Brânzan, sef birou presă

Tel: 0740.121.759

Mail: oana.branzan@cfr.ro

Vă rugăm activați JavaScript în browser pentru a utiliza toate funcționalitățile acestui site web apoi reîncărcați pagina.
Skip to content