2021 - 2027
Faza II: Cod SMIS 327567
Faza I: Cod SMIS 117677
2025, stadiul lunar de implementare a proiectului: aici
2024, stadiul de implementare a proiectului: aici
- Valoarea si finanțarea proiectului
FAZA II – Finanțare prin Programul Transport 2021 – 2027 din Fondul de Coeziune și Bugetul de Stat
- Valoare totală: 3.180.315.574,68 lei
- Valoare eligibila nerambursabila din FC (50%): 1.317.222.376,85 lei
- Valoare cofinantare eligibila BS (50%) : 1.317.222.376,85 lei
- Valoarea cofinanțare eligibilă BS (15%): 821.696.969,11 lei
FAZA I – Finanțare prin Programul Operaţional Infrastructură Mare 2014 – 2020 din Fondul de Coeziune și Bugetul de Stat
- Valoarea totală: 7.750.562.099,94 lei
- Valoarea eligibilă nerambursabilă din FC (85%): 4.656.282.825,02 lei
- Obiectivul proiectului
Reabilitarea/construirea a:
- 141,178 km linie de cale ferată
- 9 poduri noi peste râul Mureș (cu deschidere de peste 100 m)
- 52 poduri noi (cu deschidere de peste 50 m)
- 19 pasaje (11 inferioare și 8 superioare)
- 106 podeţe noi
- 3 tuneluri și 1 polată
- 4 clădiri noi construcții de mentenanță pentru dotările aferente
- 4 stații de cale ferată reabilitate
- 9 stații de cale ferată, construcții noi
- 11 puncte de oprire (Păulis, Conop, Lalasint, Văradia, Salciva, Tisa, Gurasada, Bretea, Mureșana, Branisca, Vețel, Mintia)
- 141,178 km linie dublă reabilitată/modernizată a instalațiilor de electrificare, semnalizare, telecomunicații (348,3 km linie CF desfășurată electrificată, linie semnalizată, construcție instalații telecomunicații)
- 141,178 km introducere ERTMS/ETCS Nivel 2 GSM-R
- Scopul proiectului
Îmbunătățirea siguranței şi confortului în transportul feroviar:
- echipamentul de semnalizare modern face ca activităţile de exploatare să fie independente de factorul uman;
- modernizarea clădirilor şi a echipamentelor duce la creşterea confortului călătorilor.
Protejarea mediului înconjurător:
- reducerea zgomotului prin instalarea de panouri fonoabsorbante
Obținerea de beneficii economice din:
- reducerea timpului de călătorie pentru transportul de călători şi marfă ca urmare a creşterii vitezei de circulaţie;
- economisiri din costurile de exploatare a trenurilor de călători şi marfă ca urmare a vitezei de circulaţie superioare;
- costuri externe economisite ca urmare a redirecţionării transportului rutier spre cel feroviar.
- Data de începere lucrări
Contractarea lucrărilor a fost licitată pe patru loturi:
- LOT 1 Subtronson 2a Km 614 – Cap Y Bârzava: 27.07.2017
- LOT 2 Subtronson 2b Cap Y Barzava – Cap Y Ilteu: 27.07.2017
- LOT 3 Subtronson 2c Cap Y Ilteu – Gurasada: 04.12.2017
- LOT 4 Tronson 3 Gurasada – Simeria: 03.10.2017
- Perioada de implementare
- LOT 1 Subtronson 2a Km 614 – Cap Y Bârzava: 60 luni + 1313 z.c.
- LOT 2 Subtronson 2b Cap Y Barzava-Cap Y Ilteu: 60 luni + 1492 z.c.
- LOT 3 Subtronson 2c Cap Y Ilteu – Gurasada: 60 luni + 1577 z.c.
- LOT 4 Tronson 3 Gurasada – Simeria: 60 luni + 1063 z.c.
- Perioada de garantie: 24 luni
- Antreprenori & Supervizori – 4 Loturi
LOT 1 Subtronson 2a: Km 614 – Cap Y Bârzava
Antreprenor
Asocierea Webuild S.p.A., FCC Construccion SA – Salcef Group S.p.A. – Hitachi Rail GTS Romania S.R.L.
Lungime cale ferată reabilitată/modernizată: 41,91 km
Valoare contract: 206.558.882,03 lei fără TVA
Lucrări de infrastructură, suprastructură, civile, line de contact, poduri, podețe finalizate
Termen estimat de finalizare: octombrie 2025
Supervizor
Asocierea S.C. AREX LIDER COMPANY S.R.L. – PEGASO INGEGNERIA S.R.L. – SISTEMA INGEGNERIA S.R.L.
Valoare contract: 6.818.280,12 lei
Durata de implementare : 121 luni (de la data de începere a contractului)
LOT 2 Subtronson 2b: Cap Y Bârzava-Cap Y Ilteu
Antreprenor
Asocierea Webuild S.p.A., FCC Construccion SA – Salcef Group S.p.A. – Hitachi Rail GTS Romania S.R.L.
Lungime cale ferată reabilitată/modernizată: 36,04 km
Valoare contract: 219.225.960,46 lei fără TVA
Termen estimat de finalizare: mai 2026
Supervizor
Asocierea S.C. AREX LIDER COMPANY S.R.L. – PEGASO INGEGNERIA S.R.L. – SISTEMA INGEGNERIA S.R.L.
Valoare contract: 7.222.711,76 lei
Durata de implementare : 113 luni (de la data de începere a contractului)
LOT 3 Subtronson 2c: Cap Y Ilteu – Gurasada
Antreprenor
Asocierea AKTOR S.A., Alstom Transport S.A. şi Arcada Company S.A.
Lungime cale ferată reabilitată/modernizată: 22,34 km
Valoare contract: 1.909.935.448,46 lei fără TVA
Termen estimat de finalizare: decembrie 2026
Supervizor
Asocierea PEGASO INGEGNERIA S.R.L. – SISTEMA INGEGNERIA S.R.L. – S.C. AREX LIDER COMPANY S.R.L.
Valoare contract: 13.968.229,30 lei
Durata de implementare : 123 luni (de la data de începere a contractului)
LOT 4 Tronson 3: Gurasada – Simeria
Antreprenor
Asocierea FCC Construccion SA, Webuild S.p.A. şi Contratas y Ventas S.A.
Lungime cale ferată reabilitată/modernizată: 40,88 km
Valoare contract: 3.272.140.635,69 lei fără TVA
Termen estimat de finalizare: mai 2026
Supervizor
Asocierea Hill International N.V. – S.C. Hill International (Bucharest) S.R.L. – S.C. Proiect Consulting S.R.L.
Valoare contract: 14.300.372,25 lei
Durata de implementare : 120,5 luni (de la data de începere a contractului)
- Poze, materiale video
Subtronson 2a: Km 614 – Cap Y Bârzava
Material video deschidere fir II – Tunel Bata
Material video Ianuarie – Iunie 2025
Arhivă fotografii – Subtronson 2a: Km 614 – Cap Y Bârzava
Portofoliu fotografii ianuarie – octombrie 2025
Interval Bârzava – Milova treceri la nivel, km 570+494
Interval Bârzava – Milova: CONSOLIDARI km 571+705 – km 573+151
Interval Bârzava – Milova: pod Mureș km 574+550
Interval Bârzava – Milova: PO Conop km 576+180
Interval Bârzava – Milova pasaj inferior km 581+960
Stația Radna – Interval Radna – Păuliș : Substație de Tracțiune
Subtronsonul 2b: Cap Y Bârzava – Ilteu
Material video – Ianuarie – Iunie 2025
Arhivă fotografii – Subtronson 2b: Cap Y Bârzava – Ilteu
Portofoliu fotografii ianuarie – octombrie 2025
Interval Vărădia- Bârzava – Tunel BATA
Interval Vărădia- Bârzava lucrări de buraj Fir I pod km 554+868
Interval Bârzava – Vărădia – DC 83 vedere generală
Interval Vărădia- Bârzava lucrări la console fir I , km 559+600
Interval Vărădia – Săvârșin lucrări de deschidere linie FIR I
PROTECȚIA MEDIULUI – Sit Arheologic „La Cetate” amenajare interioară a Vagoanelor Muzeu
Stația CF Săvârșin km 541+900 sistematizare zonă
Subtronsonul 2c: Cap Y Ilteu – Gurasada
Material video Ianuarie – Iunie 2025
Arhivă fotografii – Subtronson 2c: Cap Y Ilteu – Gurasada
Portofoliu fotografii ianuarie – octombrie 2025
Interval Ilteu – Câmpuri Surduc – Consolidare șanțuri în trepte – Km 523+287,65
Interval Ilteu – Câmpuri Surduc – Tunel T0 – Cofrare exterioară – Inel Portal – Km 523+390 – 523+402,4
Interval Ilteu – Câmpuri Surduc – Tunel T1 lucrări fundații
Interval Ilteu – Câmpuri Surduc –montare tăblier Pod km 524+704
Interval Ilteu – Câmpuri Surduc – Tunel T2 – Execuție umbrelă de micropiloți – Km 524+882,3
Stația Ilteu – Clădire Călători – montare tablă
Tronsonul 3: Gurasada – Simeria
Material video – Ianuarie – Iunie 2025
Arhivă fotografii – Tronson 3: Gurasada – Simeria
Portofoliu fotografii ianuarie – octombrie 2025
Stația Simeria – finisaje copertină exterioară
Pasaj Superior Mintia (Km Pr 487+946.60) – Urbanizare dinspre DN7
Stația Deva – Pasaj superior – Conexiune cu Strada Depozitelor
Interval Mintia – Ilia (Km Pr. 489+855 ÷ 502+520) – Deschiderea firul II pe zona Micia
Lucrări de suprastructură pe zona varianta de traseu
Lucrări de electrificare la intersecția cu linia existentă
Stația Ilia – rigolă și pereu din beton de la Km Pr. 507+040÷507+795
Beneficiar: Compania Națională de Căi Ferate ”C.F.R.” – S.A.
Adresa: Dinicu Golescu 38, 010873 București, Sector 1
Telefon: +40 21 319.24.00, Fax: +40 21 319.24.01
E-mail: OfficeCFR@cfr.ro
Reprezentat legal: Ion SIMU-ALEXANDRU, Director General
Comunicate de presă – Proiect PT – Frontieră-Curtici-Simeria
Acest site web nu reprezintă în mod obligatoriu poziţia oficială a Uniunii Europene sau a Guvernului României. Întreaga răspundere asupra corectitudinii şi coerenţei informaţiilor prezentate revine iniţiatorilor acestui site web.




























