4 noiembrie 2022 – CFR SA a semnat primul contract de modernizare a infrastructurii feroviare din cadrul Programului Naţional de Redresare și Reziliență

Timp de lectură: 5 minute

MINISTERUL TRANSPORTURILOR

COMPANIA NAŢIONALĂ DE CĂI FERATE „CFR” – S.A. BUCUREŞTI, ROMÂNIA

Registrul Comerţului J/40/9774/1998, CUI: R 11054529

Bucureşti, Bd. Dinicu Golescu nr.38, sect.1, cod poştal: 010873

   

  OCSM-CM-AFER

    SR EN ISO 9001:2015

   Certificat SMCNr. 301

SR EN ISO 14001:2015

Certificat SMM Nr. 114

 

F1

SERVICIUL COMUNICARE MASS-MEDIA…………………………………Tel/Fax: 021.317.74.38; int CFR:122312/122905

Nr: 1/5/866/04.11.2022

COMUNICAT DE PRESĂ

 

CFR SA a semnat primul contract de modernizare a infrastructurii feroviare din cadrul Programului Naţional de Redresare și Reziliență

 

 

București, 4 noiembrie 2022

 

Compania Națională de Căi Ferate CFR SA vă informează că vineri, 4 noiembrie, a fost semnat primul contract de modernizare a infrastructurii feroviare, în valoare de1,44 miliarde de lei,fără TVApentru Lotul 3 TIMIȘOARA EST – RONAȚ TRIAJ, aferent obiectivului “Modernizarea liniei CF Caransebeș – Timișoara – Aradˮ, finanțat cu fonduri nerambursabile prevăzute în Planul Naţional de Relansare şi Rezilienţă (PNRR), Componenta 4 – Transport sustenabil.

 

Compania Națională de Căi Ferate CFR SA, reprezentantă de domnul Ion SIMU ALEXANDRU, Director General, și Asocierea WEBUILD SPA – Partecipazioni Italia SPA – SALCEF SPA – Timișoara – Arad Lot 3reprezentată de domnul Francesco BERNABE, au semnat vineri, 4 noiembrie 2022, în prezența Ministrului Transporturilor și Infrastructurii, domnul Sorin GRINDEANU, contractul în valoare de 1,44 MLD lei, pentru proiectarea și execuția lucrărilor de modernizare a infrastructurii și suprastructurii feroviare pe secțiunea TIMIȘOARA EST – RONAȚ TRIAJ (lotul 3), aferentă obiectivului Modernizarea liniei CFCaransebeș – Timișoara – Arad(162 km), pentru creșterea vitezei de circulație la 160 km/h pentru trenurile de călători şi 120 km/h pentru trenurile de marfă.

 

Durata de implementare a contractului, în valoare de 1,44 miliarde lei, fără TVA, este de 42 de luni, din care 6 luni pentru proiectare și 36 de luni pentru execuția lucrărilor.

 

Asocierea WEBUILD SPA – Partecipazioni Italia SPA – SALCEF SPA – Timișoara – Arad Lot 3desemnată câștigătoare în luna iulie de CFR SA, decizie menținută ulterior și de CURTEA DE APEL, va elabora proiectul tehnic și va executa lucrările de modernizare a infrastructurii şi suprastructurii feroviare pentru viteza maximă de 160 km/h pe secțiuneaTIMIȘOARA EST – RONAȚ TRIAJ (lotul 3), în lungime de 13,86 km, inclusiv lucrări de dublare a liniei de cale ferată, modernizarea lucrărilor de artă (poduri/podețe), lucrări civile în stații și halte de călători, pasaje inferioare/superioare și pasarele pietonale, lucrări specifice de exploatare feroviară, prin construirea de clădiri de mentenanță, un centru regional de management al traficului și implementarea sistemului ERTMS (ETCS nivel 2 și GSM-R).

 

De asemenea, în cadrul lucrărilor de modernizare a secțiuniide cale feartăTIMIȘOARA EST – RONAȚ TRIAJ sunt incluse următoarele obiective de utilitate publică:

 

► PASAJ SUPERIOR Gheorghe Adam(conectează străzile Gheorghe Adam, Avram Imbroane, Aristide Demetriade și Gara de Est)

► STAȚIA CF TIMȘOARA EST (16 linii modernizate, pasarelă pietonală pentru acces la peroane și pentru traversarea căii ferate, rampă de încărcare-descărcare, rampă specială (mobilitate militară) și integrare conexiune cu Aeroportul Traian Vuia pe o lungime de 6,5 km, racord linie CF dublă – 2,05 km, cu instalații de semnalizare și telecomunicații)

PASAJ SUPERIOR ENRIC BAADER – TIMIȘOARA(conectează străzile Enric Baader, Aristide Demetriade, Divizia 9 Cavalerie, Calea Mallului)

HALTĂ DE CĂLĂTORI TIMIȘOARA CENTRU(stație NOUĂ intermediară, cuperoane iluminate – panouri fotovoltaice -, asigură conexiunea feroviară cu Complexul Comercial și zona istorică)

► STAȚIA CF TIMȘOARA NORD (34 linii modernizate, punct nou de acces la gară, pasarelă de acces la peroane cu scări rulante, lifturi, spațiu de așteptare-îmbarcare, parcare nouă, pasarelă pietonală pentru traversarea căii ferate, clădire de mentenanță și Centru de Control Operațional pentru zona întregului tronson)

► CLĂDIRE NOUĂ de CĂLĂTORI Timișoara Nord, inclusiv PASARELĂ CENTRALĂ (lifturi, scării rulante, acces persoane cu dizabilități, acces la peroane prin pasarela centrală, panouri fotovoltaice, conexiunea străzii Nera cu strada Gării de Nord)

► PASAJ SUPERIOR pentru legătură COMOAREI – RADU DE LA AFUMAȚI (asigură conexiunea străzilor Comoarei și Radu de la Afumați)

► PASAJ SUPERIORDN 6 zona RONAȚ TRIAJ, km 564+720 (asigură traversarea magistralei de cale ferată)

PANPOURI FONOABSORBANTE– lungime totală 8,26 km

PANOURI FOTOVOLTAICE– pe copertine, pasarele și acoperișuri de clădiri cu specific feroviar

 

Semnarea contractului de modernizare a secțiunii Timișoara Est – Ronaț Triaj reprezintă punctul de pornire al dezvoltării infrastructurii feroviare pe tronsonulCaransebeș – Timișoara – Arad, RAMURA SUDICĂ a Coridorului RIN-DUNĂRE, și un prim pas în alinierea infrastructurii feroviare din zona de vest a țării la standardele europene de transport. Principalul nostru obiectiv este să le oferim călătorilor condiții moderne de transport, și aici mă refer la o infrastructură care va permite o viteză maximă de circulație de 160 km/h, stații feroviare moderne, servicii publice de calitate, facilități sigure de tranzitare sau staționare în zonele publice, inclusiv zone speciale de acces și de deplasare pentru persoanele cu dizabilități. Nu în ultimul rând, trebuie menționat faptul că, modernizarea căii ferate înseamnă și o contribuție economică majoră la nivel național și local, a declarat Ion Simu Alexandru, director general al CFR SA.

 

Reamintim faptul că, linia de cale ferată Caransebeș – Timișoara – Arad beneficiază de finanțare în cadrul PNRR, fiind, de asemenea, inclusă în Planul investițional pentru dezvoltarea infrastructurii feroviare pentru perioada 2020 – 2030.

…………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………

Compania Naţională de Căi Ferate „CFR” SA– companie care administrează infrastructura feroviară publică – desfăşoară o activitate de interes public şi contribuie la libera circulaţie a persoanelor, mărfurilor şi a bunurilor în interiorul ţării şi peste graniţă, în condiţii ecologice, eficiente şi de siguranţă.

 

 

 

 

 

 

 

 

Şef Serviciu

Oana BRÂNZAN

Vă rugăm activați JavaScript în browser pentru a utiliza toate funcționalitățile acestui site web apoi reîncărcați pagina.
Skip to content