DIRECŢIA RELAŢII INTERNAŢIONALE ŞI MASS-MEDIA
Serviciul Mass-Media şi Marketing………………………………………………………………………Tel/Fax: 021.317.74.38; int CFR:122312/122905
Nr: 17/2/446/11.12.2015
COMUNICAT DE PRESĂ
ERTMS 2, noul sistem de dirijare a traficului,
funcţional pe segmentul Buftea – Crivina
Bucureşti, 11 decembrie 2015
Compania Naţională de Căi Ferate “CFR” SA vă informează că noua instalaţia de dirijare a traficului feroviar ERTC/ERTMS (nivel 2), care contribuie direct la îmbunătăţirea siguranţei circulaţiei şi la creşterea capacităţii de transport,este funcţională pe segmentul de cale ferată Buftea – Crivina (38 Km).
Traficul feroviar între Bucureşti şi Ploieşti se desfăşoară fără întârzieri, lucrările de implementare şi testare a noului sistem de monitorizare a circulaţiei trenurilor fiind finalizate pe segmentele Chitila – Buftea, Buftea – Periş, Periş – Crivina, Crivina – Brazi, precum şi în staţiile Buftea, Crivina şi Periş.
„Acest nou sistem asigură o coordonare eficientă a traficului, contribuie la sporirea siguranţei feroviare şi, nu în ultimul rând, la îmbunătăţirea condiţiilor de călătorie cu trenul. Rezultatele vor avea impact imediat pe tronsonul Bucureşti – Ploieşti, deoarece va creşte capacitatea de transport, la ora actuală această secţie de cale ferată fiind una dintre cele mai aglomerate de pe întreaga reţea”, a declarat Marius CHIPER, director general al CFR SA.
Sistemul ETCS/ERTMS nivel 2 implică utilizarea sistemului ETCS a instalaţiilor de centralizare electronică (CE), a blocului de linie automat electronic integrat (BLAI) şi a sistemului GSM-R. Sistemul GSM-R asigură transmisii de date în mod continuu între toate componentele aplicaţiilor de siguranţa circulaţiei, inclusiv OBU (On Board Unit – echipamentele îmbarcate pe locomotivă). Acest lucru oferă posibilitatea informării în mod continuu a OBU asupra stării echipamentelor din cale. Ceea ce trebuie menţionat aici este faptul că factorul uman nu este implicat în acest proces de siguranţă. Factorul uman doar dublează sistemele de siguranţă, dar factorul primordial îl reprezintă aplicaţia ETCS/ERTMS.
Proiectul pilot ETCS/ERTMS nivel 2 are ca principal scop întocmirea unui set de reguli de operare din punct de vedere tehnic şi comercial, conform normelor europene. Acest set de reguli de operare, împreună cu echipamentele speciale montate în cale, vor constitui baza de implementare a acestui sistemul pe tot Coridorul IV Paneuropean.
CFR SA cere scuze călătorilor pentru disconfortul creat în această perioadă de întârzierile înregistrate în graficul de circulaţie şi le mulţumeşte pentru înţelegere.
.………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………..
Compania Naţională de Căi Ferate „CFR” SA– companie care administrează infrastructura feroviară publică – desfăşoară o activitate de interes public şi contribuie la libera circulaţie a persoanelor, mărfurilor şi a bunurilor în interiorul ţării şi peste graniţă, în condiţii ecologice, eficiente şi de siguranţă.
Şef Serviciu
Oana BRÂNZAN