15 aprilie 2025 – Desemnare ofertă câștigătoare pentru Proiectarea și Execuția lucrărilor aferente obiectivului de investiții „Reabilitarea liniei feroviare Craiova – Drobeta Turnu Severin – Caransebeș, parte a Coridorului Orient/Est-Mediteranean” – LOT 1: CRAIOVA (CAP X) – FILIAȘI (CAP Y), KM 248+760 – KM 286+735

Timp de lectură: 3 minute

Serviciul AGA, CA și mass-media                                                   Tel. CFR: 021.319.95.39/122312/122905/122340

Nr. 1/6/S/271/15.04.2025                                                           Tel./Fax:  021.319.70.80

 

 

COMUNICAT DE PRESĂ 

Desemnare ofertă câștigătoare pentru Proiectarea și Execuția lucrărilor aferente obiectivului de investiții  „Reabilitarea liniei feroviare Craiova – Drobeta Turnu Severin – Caransebeș, parte a Coridorului Orient/Est-Mediteranean” – LOT 1: CRAIOVA (CAP X) – FILIAȘI (CAP Y), KM 248+760 – KM 286+735

 

București, 15 aprilie 2025

 

Compania Naţională de Căi Ferate CFR SA informează că în data de 14 aprilie 2025, a fost desemnată Asocierea TrackWorks formată din S.C. ALSTOM TRANSPORT S.A. și TERNA Tourist Technical and Maritime Societe Anonyme drept câştigătoare a procedurii de licitaţie publică pentru proiectarea şi execuţia lucrărilor de „Reabilitare a liniei feroviare Craiova – Drobeta Turnu Severin – Caransebeș, parte a Coridorului Orient/Est-Mediteranean” – LOT 1: CRAIOVA (CAP X) – FILIAȘI (CAP Y), KM 248+760 – KM 286+735”, această decizie fiind publicată în SEAP în data de 15 aprilie 2025, după primirea avizului de la ANAP.

 

Oferta financiară a Asocierii TrackWorks formată din S.C. ALSTOM TRANSPORT S.A. și TERNA Tourist Technical and Maritime Societe Anonyme a fost de 2.037.420.531,88 lei fără TVA, criteriul aplicat fiind Cel mai bun raport calitate-preț.

 

Contractul de achiziție publică va fi încheiat de ambele părți la finalul perioadei legale de contestații.

 

Sursa de finanțare va fi asigurată din fonduri externe nerambursabile prin Programul Transport (PT) 2021 – 2027, de la Bugetul de Stat prin bugetul Ministerului Transporturilor și Infrastructurii, precum și din alte surse legal constituite, în limita sumelor aprobate anual cu această destinaţie, conform programelor de investiţii publice aprobate potrivit legii.

 

Durata pentru elaborarea proiectului tehnic și execuția lucrărilor va fi de 117 luni, din care:

 

  • durata estimată de proiectare şi execuţie a lucrărilor – 54 luni, respectiv:
  • 12 luni proiectare
  • 42 luni execuție lucrӑri
  • perioada de garanție – 60 luni
  • durata activităților după aprobarea recepției finale – 3 luni

 

Valoarea totală estimată a contractului pentru Proiectarea și Execuția lucrărilor aferente obiectivului de investiții „Reabilitarea liniei feroviare Craiova – Drobeta Turnu Severin – Caransebeș, parte a Coridorului Orient/Est-Mediteranean” – LOT 1: CRAIOVA (CAP X) – FILIAȘI (CAP Y), KM 248+760 – KM 286+735, inclusiv servicii/lucrări similare, este cuprinsă în intervalul 2.282.592.414,03 lei – 2.717.242.997,99 lei fără TVA.

 

Principalele obiective preconizate sunt:

 

  • Îmbunătățirea infrastructurii pentru creșterea vitezei de circulație la valori cuprinse între viteza de 120 km/h și cea de 160 km/h;
  • Modernizarea instalațiilor de electrificare pe toată lungimea tronsonului (25 kV);
  • Mărirea capacității de tranzit;
  • Asigurarea interoperabilității prin implementarea STI, în special în ceea ce privește sarcina pe osie (22,5 t), gabaritul de încărcare (C), lungimea liniilor din stații și haltele de mișcare, facilitățile pentru persoanele cu dizabilități;
  • Modernizarea stațiilor (inclusiv haltele de mișcare) de pe această linie, îmbunătățind condițiile pentru utilizatorii transportului feroviar;
  • Înlocuire poduri, podețe, repararea sistemului de drenaj, îmbunătățirea terasamentelor;
  • Construcția drumurilor de întreținere de-a lungul căii ferate (unde nu sunt disponibile drumuri publice);
  • Reabilitarea/Modernizarea clădirilor stațiilor de călători, incluzând construcțiile pasarelelor şi/sau tunelurilor pietonale, ridicarea nivelului peroanelor, în conformitate cu standardele europene în vigoare;
  • Montarea de panouri fonoabsorbante și/sau soluții alternative de reducere a nivelului de zgomot;
  • Instalații de centralizare electronică noi, în stații, și introducerea sistemului de siguranță ERTMS (ETCS nivel 2 + GSM-R);
  • Reducerea valorii maxime a declivității pe secțiunile unde aceasta depășește 18 ‰.

 

…………………………………………………………………………………………………………………

 

Compania Naţională de Căi Ferate „CFR” SA– companie care administrează infrastructura feroviară publică – desfăşoară o activitate de interes public şi contribuie la libera circulaţie a persoanelor, mărfurilor şi a bunurilor în interiorul ţării şi peste graniţă, în condiţii ecologice, eficiente şi de siguranţă.

 

 

 

Serviciul AGA, CA și mass-media

 

 

Vă rugăm activați JavaScript în browser pentru a utiliza toate funcționalitățile acestui site web apoi reîncărcați pagina.
Skip to content