Dispozitie IRIS

Timp de lectură: 9 minute

DISPOZITIA

DIRECTORULUI GENERAL AL COMPANIEI NATIONALE DE CAI FERATE “CFR “-SA

 

Nr. 73 din 31.10.2005

 

 

privind introducerea în exploatare curenta a modulului “Evidenta Deseurilor” în cadrul aplicatiei informatice IRIS-MP5.

 

In conformitate cu HG nr. 581/1998 privind înfiintarea CNCF“CFR”-SA prin reorganizarea SNCFR,

In temeiul prevederilor legislative pentru evidenta gestiunii deseurilor:

  • OUG nr. 16/2001 privind gestiunea deseurilor industriale reciclabile, aprobata prin Legea nr. 465/2001, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare;
  • HG nr. 856/2002 privind evidenta gestiunii deseurilor si pentru aprobarea listei cuprinzând deseurile, inclusiv deseurile periculoase ;
  • HG nr. 621/2005 privind gestionarea ambalajelor si a deseurilor de ambalaje;

Ordinul ministrului mediului si gospodaririi apelor privind procedura de raportare a datelor referitoare la ambalaje si deseuri de ambalaje nr. 880/ 2004;

In baza Dispozitiilor nr. 4 si nr. 10/2003 ale Directorului General al CNCF”CFR”-SA privind introducerea si dezvoltarea Sistemului Informatic Integrat pentru Calea Ferata (IRIS) – Aplicatia Managementul Infrastructurii Feroviare;

In conformitate cu Dispozitia nr. 84 /2004 a Directorului General al CNCF”CFR”-SA privind colectarea, depozitarea temporara selectiva si valorificarea deseurilor,

Directorul General al CNCF”CFR”-SA emite urmatoarea:

DISPOZITIE

 

  1. Directia Tehnica prin Serviciul Calitate, Metrologie, Protectia Mediului (SCMPM) raspunde de introducerea în exploatare curenta si implementarea modulului “Evidenta Deseurilor”, în cadrul aplicatiei informatice IRIS-MP5.
  2. Sucursalele regionale vor transmite la Directia Tehnica datele de identificare ale responsabilului cu modulul “Evidenta Deseurilor”, în termen de 10 zile de la data intrarii în vigoare a prezentei dispozitii.
  3. Exploatarea modului mentionat la art.1 se va face de catre structurile prezentate în Anexa1. Responsabilitatea înregistrarilor primare revin responsabililor cu modulul “Evidenta Deseurilor din cadrul structurilor centralului sucursalelor regionale (Divizia Patrimoniu, Serviciul Aprovizionare – Administrativ) si subunitatile L si CT ale acestora, conform atributiile specifice prezentate în Anexa 3.

  4. Accesul la modulul “Evidenta Deseurilor” al altor structuri din centralul CNCF”CFR”-SA se va asigura la solicitarea acestora.

  5. Lista deseurilor luate în evidenta este prezentata în Anexa 2.

  6. Fisa postului responsabililor cu modulul “Evidenta Deseurilor” va fi completata, conform competentelor, în termen de 20 zile de la data intrarii în vigoare a prezentei dispozitii, cu atributiile specifice prezentate în Anexa 3.

  7. Instruirea va fi asigurata si coordonata de catre Serviciul Calitate, Metrologie, Protectia Mediului – Directia Tehnica, conform atributiilor specifice.

  8. Evidenta informatizata a deseurilor va fi tinuta în paralel cu situatiile solicitate prin HG 856/2002 pâna la data de 31.12.2005, urmând ca dupa aceasta data sa fie mentinuta numai evidenta informatizata.

  9. Directiile implicate din centralul companiei precum si Sucursalele Regionale vor duce la îndeplinire prevederile prezentei dispozitii, care va fi adusa la cunostinta personalului implicat din subordine.

  10. Prezenta dispozitie intra în vigoare la data semnarii, urmând a fi publicata în Foaia Oficiala CFR, prin grija Editurii Feroviare.

DIRECTOR GENERAL

TRAIAN PREOTEASA

 

DIRECTOR G-RAL ADJ.TEHNIC  CONSTANTIN MANEA

DIRECTOR G-RAL ADJ.EXPLOATARE VIOREL SCURTU

DIR. TEHNIC  Jean NICOLAOS

DIR. PATRIMONIU Nicolae JECU

DIR.COMERCIAL Dorina VOICU

DIR.LINII Horia MARUNTIS

DIR. INSTALATII Gheorghe POPESCU

DIRECTIA ASISTENTA JURIDICA Traian Papa

Sef SCMPM

Aurora Smarandescu

 

ANEXA 1 la Dispozitia nr.73 din 31.10.2005

Lista structurilor CFR-SA prevazute pentru exploatarea curenta a modului „Evidenta Deseurilor” în cadrul aplicatiei informatice IRIS-MP5

Aplicatia IRIS MP5 CN”CFR”SA – central :

Directia Tehnica : SCMPM

Directia Linii

Directia Instalatii

Directia Patrimoniu

Directia Comerciala

Sucursale regionale – central:

Divizia Tehnica : BCPM

Divizia Patrimoniu

Divizia Linii

Divizia Instalatii

Serv. Aprovizionare – Administrativ

subunitati: L si CT conform Anexei 1 la Dispozitia nr.4/2003

 

ANEXA 2 la Dispozitia nr.73 din 31.10.2005

Lista deseurilor

Cod deseu

Descriere deseu (U.M.)

03.01.05

Rumegus, talas de la prelucrarea lemnului(kg)

12.01.01

Span feros (t)

12.01.03

Span neferos (kg)

13.02.05

Ulei uzat (kg)

13.07.03

Reziduuri combustibili lichizi, inclusiv amestec. (t)

15.01.02

PET Ambalaj mase plastice (kg)

16.01.03

Anvelope uzate (kg)

16.01.04

Casari utilaje, vehicule scose din uz (t)

16.01.08

Mercur (kg)

16.01.17

Metale feroase (t)

16.01.19

Deseuri mat. plastice, placi polietilena (kg)

16.06.01

Baterii cu plumb (kg)

16.06.06

Electrolit colectat separat din baterii (kg)

17.01.01.01

Traverse beton (t)

17.01.01.02

Dale beton (t)

17.01.01.03

Stâlpi beton (t)

17.01.07

Mat. ceramice, amestec.beton, tigle, caramizi(kg)

17.02.04

Lemn cu continut de subst. periculoase (t)

17.04.01

Cupru, bronz, alama (kg)

17.04.02

Aluminiu (kg)

17.04.03

Plumb (kg)

17.04.05.01

Material metalic marunt (t)

17.04.05.02

Tabliere metalice poduri (t)

17.04.05.03

Sine uzate/piese aparate cale uzate (t)

17.04.11

Cabluri electrice (kg)

17.05.08

Resturi balast, refuz ciur (t)

19.12.04

Deseuri cauciuc, placute cauciuc (kg)

20.01.01

Deseuri hârtie si carton (kg)

20.01.02

Sticla (kg)

20.01.38

Lemn din alte lucrari (t)

20.03.01

Deseuri municipale amestecate-menajere (mc)

20.03.04

Namoluri din fose septice (t)

 

 

ANEXA 3 la Dispozitia nr.73 din 31.10.2005

 

Atributii specifice responsabililor cu modulul „Evidenta Deseurilor” în cadrul aplicatiei informatice IRIS-MP5

I. Centralul Companiei

1. Responsabilul cu modulul „Evidenta Deseurilor” în cadrul aplicatiei informatice IRIS-MP5

  • Raspunde de dezvoltarea si implementarea modulului „Evidenta Deseurilor” în cadrul CNCF”CFR”SA;
  • Colaboreaza cu reprezentantul SC INFORMATICA FEROVIARA SA privind rezolvarea oricaror disfunctionalitati constatate, face propuneri referitoare la eventualele modificari ale aplicatiei ;
  • Primeste observatiile si propunerile facute de responsabilii din subunitati si le comunica celor vizati în vederea îmbunatatirii exploatarii modulului „Evidenta Deseurilor”;
  • Acorda drept de corectare a eventualelor erori aparute la introducerea datelor celor care au responsabilitatea introducerii datelor;
  • Întocmeste rapoarte, grafice referitoare la gestiunea deseurilor pe care le prezinta conducerii CNCF”CFR”SA;
  • Colaboreaza cu reprezentantii filialelor CNCF”CFR”SA în vederea dezvoltarii modulului „Evidenta Deseurilor”;
  • Asigura, ori de câte ori este necesar, instruirea responsabililor din sucursalele regionale si directii asupra modificarilor legislative si a celor aparute în program, privind evidenta deseurilor.

II. SUCURSALE REGIONALE CNCF”CFR”SA

1. Responsabilul cu modulul „Evidenta Deseurilor” în cadrul aplicatiei informatice IRIS-MP5

  • Raspunde de coordonarea tuturor responsabililor, implementarea si dezvoltarea modulului „Evidenta Deseurilor” în cadrul sucursalei;
  • Colaboreaza cu responsabilii modulului de la nivel central cât si din cadrul sucursalei regionale proprii;
  • Monitorizeaza datele introduse de responsabilii din subunitati, Divizia Patrimoniu si Serv. Aprovizionare – Administrativ;
  • Avizeaza reprezentantului Agentiei Teritoriale de Informatica Feroviara pentru orice disfunctionalitate constatata în utilizarea aplicatiei;
  • Depisteaza eventualele înregistrari eronate si le comunica responsabililor care au introdus datele, pentru corectarea acestora;
  • Acorda drept de corectare a eventualelor erori aparute la introducerea datelor celor care au responsabilitatea introducerii datelor;
  • Întocmeste rapoarte, grafice referitoare la gestiunea deseurilor pe care le pune la dispozitia autoritatilor de mediu cu activitate de control;
  • Primeste observatiile si face propuneri referitoare la eventualele modificari ale modulului responsabilului aplicatiei de la nivel central, în vederea îmbunatatirii acestuia;
  • Colaboreaza cu reprezentantul agentiei teritoriale a SC INFORMATICA FEROVIARA SA privind rezolvarea unor situatii punctuale de utilizare a modulului;
  • Instruieste responsabilii din divizii si subunitati privind legislatia de mediu pentru deseuri.

2. Responsabilii cu modulul „Evidenta Deseurilor” în cadrul aplicatiei informatice IRIS-MP5 la nivelul diviziilor Linii si Instalatii

  • Raspunde de implementarea si dezvoltarea modulului „Evidenta Deseurilor” în cadrul subunitatilor diviziei;
  • Avizeaza reprezentantului Agentiei Teritoriale de Informatica Feroviara pentru orice disfunctionalitate constatata în utilizarea aplicatiei;
  • Verifica corectitudinea datelor înregistrate la subunitati conform instructiunilor de lucru puse la dispozitie de SC INFORMATICA FEROVIARA în cadrul modulului „Evidenta Deseurilor”;
  • Monitorizeaza datele introduse de responsabilii din subunitatile diviziei;
  • Extrage rapoarte sintetice si analitice privind evidenta deseurilor;
  • Colaboreaza cu responsabilul sucursalei regionale proprii pentru implementarea modulului „Evidenta Deseurilor”.

3. Responsabilul cu modulul „Evidenta Deseurilor” în cadrul aplicatiei informatice IRIS-MP5 la nivelul Diviziei Patrimoniu

  • Asigura înregistrarea în modulul „Evidenta Deseurilor” a tuturor operatiunilor cu deseuri din domeniul sau de activitate, în conformitate cu instructiunile de lucru puse la dispozitie de SC Informatica Feroviara SA;
  • Avizeaza reprezentantului Agentiei Teritoriale de Informatica Feroviara pentru orice disfunctionalitate constatata în utilizarea aplicatiei;
  • Raspunde de corectitudinea datelor introduse;
  • Introduce datele conform instructiunilor modulului, fara a depasi data de 15 a lunii, pentru luna precedenta;
  • Realizeaza înregistrarea datelor având în vedere deseurile rezultate din:

1. lucrarile de constructii, demolari, renovari, lucrari RK la cladirile administrate;

2. vidanjare fose septice si decantoare,

3. salubrizare: menajere, ambalaje materiale plastice, hârtie.

  • Efecteaza înregistrari în baza constatarilor proprii coroborate cu urmatoarele documente:

a) pentru deseurile menajere, înregistrari distincte pe baza facturilor / contractelor cu firmele de salubrizare, sau pe baza altor documente în cazul transportului cu mijloace proprii direct la gropile de gunoi;

b) pentru cantitatile de deseuri menajere si ambalaje de mase plastice generate /eliminate, înregistrari în baza facturilor agentilor economici care desfasoara activitate de salubrizare /transport în statiile c.f.;

c) pentru deseurile rezultate din vidanjarea foselor septice, decantoarelor, caminelor, înregistrari în baza facturilor agentilor economici care desfasoara activitatea;

d) facturile agentilor economici care valorifica alte deseuri prin intermediul Serviciului Aprovizionare-administrativ ( hârtie, PET, ambalaje materiale plastice etc.);

  • Informatiile vor fi înregistrate de câte ori au loc modificari dar nu mai târziu de data de 15 a lunii pentru luna precedenta;
  • Extrage rapoarte sintetice si analitice privind evidenta deseurilor;
  • Colaboreaza cu responsabilul modulului „Evidenta Deseurilor” al sucursalei regionale proprii.

4. Responsabilul cu modulul „Evidenta Deseurilor” în cadrul aplicatiei informatice IRIS-MP5 din Serv. Aprovizionare Administrativ

  • Asigura înregistrarea în modulul „Evidenta Deseurilor” a operatiunilor cu deseuri rezultate din casari de mijloace fixe din sediul administrativ, activitatea garajului sucursalei regionale (uleiuri uzate, anvelope, etc.) si depozitul regional în conformitate cu instructiunile de lucru puse la dispozitie de SC Informatica Feroviara SA;
  • Avizeaza reprezentantului Agentiei Teritoriale de Informatica Feroviara pentru orice disfunctionalitate constatata în utilizarea aplicatiei;
  • Informatiile vor fi înregistrate de câte ori au loc modificari dar nu mai târziu de data de 15 a lunii, pentru luna precedenta;
  • La operatiunea GENERARE deseuri înregistrarile vor fi facute în baza proceselor verbale de casare, bonurilor de consum (uleiuri, anvelope, baterii) si constatarilor proprii ( deseuri de ambalaj de la produse aprovizionate), cumulat la nivelul fiecarei luni;
  • La operatiunea VALORIFICARE va consulta bonurile de consum, facturi, etc. pentru aflarea cantitatilor de deseuri valorificate / eliminate;
  • Verifica si raspunde de corectitudinea datelor introduse;
  • Extrage rapoarte sintetice si analitice privind evidenta deseurilor;
  • Colaboreaza cu responsabilul sucursalei regionale proprii pentru implementarea aplicatiei IRIS MP5 modulul evidenta deseurilor.

5. Responsabilul cu modulul „Evidenta Deseurilor” în cadrul aplicatiei informatice IRIS-MP5 la nivelul subunitatilor (sectii L, CT)

  • Asigura înregistrarea în aplicatia IRIS MP5 modulul evidenta deseurilor, în conformitate cu Instructiunile de lucru puse la dispozitie de SC Informatica Feroviara SA, tuturor operatiunilor cu deseuri din domeniul sau de activitate;
  • Avizeaza reprezentantului Agentiei Teritoriale de Informatica Feroviara pentru orice disfunctionalitate constatata în utilizarea aplicatiei;
  • Informatiile vor fi înregistrate de câte ori au loc modificari dar nu mai târziu de data de 15 a lunii pentru luna precedenta;
  • La operatiunea GENERARE deseuri înregistrarile vor fi facute astfel:

a) pentru deseurile înscrise în foile zilnice se fac înregistrari distincte, corespunzator datelor calendaristice din foile zilnice.

b) pentru deseurile menajere se fac înregistrari distincte pe baza facturilor / contractelor cu firmele de salubrizare, sau pe baza altor documente in cazul transportului cu mijloace proprii direct la gropile de gunoi.

c) pentru restul deseurilor (ex. rumegus, span, etc.) se fac înregistrari pe baza constatarilor proprii, cumulat la nivelul fiecarei luni.

  • La operatiunea VALORIFICARE va consulta cel putin de doua ori pe luna bonurile de consum, facturi, procese verbale de recâstigare, etc. pentru aflarea cantitatilor de deseuri valorificate / eliminate;
  • La operatiunea ELIMINARE va consulta facturile agentilor economici care desfasoara activitate de salubrizare /transport pentru aflarea cantitatilor de deseuri menajere si ambalaje de mase plastice eliminate;
  • Verifica si raspunde de corectitudinea datelor introduse;
  • Consulta responsabilul din centralul sucursalei /divizie pentru eventualele probleme aparute;
  • Tine evidenta gestiunii deseurilor si o pune la dispozitia autoritatilor de mediu.
Vă rugăm activați JavaScript în browser pentru a utiliza toate funcționalitățile acestui site web apoi reîncărcați pagina.
Skip to content