Harti strategice de zgomot

Timp de lectură: 7 minute

Anexa nr.1

Elaborarea hărţilor strategice de zgomot şi a planurilor de acţiune pentru căile ferate”.

            Compania Naţională Căi Ferate „CFR” SA, în conformitate cu prevederile Legii nr. 121/2019, cu modificările și completările ulterioare şi Directivei Europene 49/CE/2002, a realizat hărţile strategice de zgomot pentru traficul feroviar, anul de referință 2021 (conform cerințelor legale), pentru căile ferate care sunt în administrarea companiei.
Acestea au fost evaluate de către autorităţile de mediu, iar rezultatele cartării zgomotului se transmit Comisiei Europene.

            Documentaţia privind cartarea zgomotului feroviar, a fost elaborată de către S.C. CEPSTRA GRUP S.R.L, pentru căile ferate:

a) Căile ferate principale din interiorul şi din exteriorul aglomerărilor:
Tronsoane de cale ferată cu trafic, mai mare de 30.000 de treceri de trenuri pe an:
1. Bucureşti Nord-Ploiești (limita UAT Ploiești Sud); 2. Ploieşti Sud-Buzău; 3. Feteşti-Constanţa; 4. Roşiori Nord-Filiaşi; 5. Ploieşti Vest-Predeal.

b) Căile ferate și căi ferate principale din interiorul aglomerărilor:
1. Municipiul Bucureşti; 2. Municipiul Iaşi; 3. Municipiul Cluj Napoca; 4. Municipiul Timişoara; 5. Municipiul Constanţa; 6. Municipiul Craiova; 7. Municipiul Galaţi; 8. Municipiul Braşov; 9. Municipiul Ploieşti; 10. Municipiul Piteşti; 11. Municipiul Bacău; 12. Municipiul Oradea; 13. Municipiul Botoşani; 14. Municipiul Brăila; 15. Municipiul Buzău; 16. Municipiul Târgu Mureş; 17. Municipiul Sibiu; 18. Municipiul Arad; 19. Municipiul Baia Mare; 20. Municipiul Satu Mare.

            Conform cerințelor legale pentru îndeplinirea responsabilităților companiei privind cartarea zgomotului produs de traficul feroviar (an 2021) a fost încheiat contractul cu SC CEPSTRA SRL, pentru „Elaborarea hărţilor strategice de zgomot şi planurilor de acţiune, pentru căile ferate”.

Hărţile strategice de zgomot pentru traficul feroviar vor fi aprobate prin Ordin al Ministrului Transporturilor și Infrastructurii, conform cerinţelor legale.

            NOTĂ***- unele  fișierele  în format pdf ce conțin rezultatul cartării de zgomot pentru Tronsoanele de cale ferată principale  sunt de dimensiuni mari, din cauza limitărilor softului Adobe Reader folosit în mod uzual pentru vizualizarea acestora este necesară instalarea și deschiderea acestor fișiere cu softul free, disponibil gratuit pe internet, denumit FOXIT READER.

  •    Hărţile strategice de zgomot sunt  realizate pentru fiecare din tronsoanele specificate, atât în sistem de coordonate STEREO 70, cât şi în sistem de coordonate ETRS89LAEA, la o scară de 1:10000.
  •    Ln – Lnoapte (indicator de zgomot pentru perioada de noapte) – indicator de zgomot asociat tulburării somnului din perioada de noapte.
  •    Lzsn (indicator de zgomot pentru zi-seară-noapte) – indicator de zgomot asociat disconfortului general.

a) Căile ferate principale din exteriorul aglomerărilor:

  1.Tronson Bucureşti Nord-Ploiești (limita UAT Ploiești Sud)

   2. Tronsonul CF _2_ Ploiesti Sud_Buzau               

   3. Tronsonul CF _3_ Fetesti_Constanta

   4.Tronsonul CF_4_ RosioriN_Filiasi

   5.Tronsonul CF_5_ Ploiesti Vest_Predeal

b) Căile ferate principale și căi ferate din interiorul aglomerărilor:

1. Municipiul BUCUREŞTI

2. Municipiul IAŞI

3. MUNICIPIUL  CLUJ -NAPOCA

4. MUNICIPIUL  TIMIŞOARA

5. MUNICIPIUL  CONSTANŢA

6. MUNICIPIUL  CRAIOVA

7. MUNICIPIUL  GALAŢI

8. MUNICIPIUL  BRAŞOV

 9. MUNICIPIUL  PLOIEŞTI

10. MUNICIPIUL  PITEŞTI

11. MUNICIPIUL  BACĂU

12 . MUNICIPIUL  ORADEA

13. MUNICIPIUL  BOTOŞANI

14. MUNICIPIUL  BRĂILA

15. MUNICIPIUL  BUZĂU

16. MUNICIPIUL  TÂRGU MUREŞ

17. MUNICIPIUL  SIBIU

18. MUNICIPIUL  ARAD

19. MUNICIPIUL  BAIA MARE

20 . MUNICIPIUL  SATU  MARE

Vă rugăm activați JavaScript în browser pentru a utiliza toate funcționalitățile acestui site web apoi reîncărcați pagina.
Skip to content